Jump to content

Trenerkurs


ssp1

Recommended Posts

Da var kurset ferdig.. :) Var veldig fint med en gjennomgang av alle trinnene for å levere et godt skudd. :)

Petter er en veldig god lærer som får deg til å tenke gjennom alt du gjør for å gjøre det bedre..

Problemet mitt blir nå å lære det videre siden jeg helst vil bruke all tiden jeg har på banen på meg selv 8)

Kurset anbefales.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Da var kurset ferdig.. :) Var veldig fint med en gjennomgang av alle trinnene for å levere et godt skudd. :)

Petter er en veldig god lærer som får deg til å tenke gjennom alt du gjør for å gjøre det bedre..

Problemet mitt blir nå å lære det videre siden jeg helst vil bruke all tiden jeg har på banen på meg selv 8)

Kurset anbefales.

Men husk at du blir bedre til å skyte når du lærer andre å skyte. Du blir oppmerksom på ting du kanskje selv ikke er så flink på.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jepp, men trikset er å balansere trener rollen opp mot utøver rollen. Det kan være lurt å trene på litt andre tider enn de som kan trenge trener hjelp utover enkle svar, og korte observasjoner).

 

På den annen side, koste jeg meg glugg ihjel i kveld med å ta med ei jente på 18 og starte henne opp på bana (er onkelen hennes). Null treff og ett og annet treff fra 25m viste seg ubrukelig (selv med anlegg). Så siden vi var alene, tok jeg henne med frem til 7m fra skivene (hengte opp papp). Ny instruksjon og fokus på stilling, grep, og sikter, gav hurtigt resultater (notat, må lete frem mindre grep til pardinien). Og distansen ble øket til 10m, og det ble vekslet mellom en og to håndsskyting. Gode samlinger ble belønningen, og slik jeg oppfattet problemet. Gjaldt det å få en forståelse for årsak og virkning i sikteteknikk, grep og skytestillinger inn i hodet hennes. Noe som gjøres mye bedre på 7-10m enn på 25m hold for en nybegynner.

 

Vi avsluttet med å prøve forskjellige våpen, og det var jo morro. Hun skjøt forbløffende godt med farens S&W41 (bedre enn faren? :twisted: som dog med rette var stolt som en hane over avkommet). Og fant at en Beretta 71 var vansklig å kontollere, selv fra 7m avstand. Avtrekket på min 586, gav så vidt jeg skjønte mye å ønske i følge jenta (må nok ses litt nærmere på ja :lol:).

 

(Nytt notat, jenter bryr seg ikke på samme måte som gutter om kraftige kalibre, de har mye bedre fokus på at de vil lære seg det de føler de kan mestre først, og blir ikke like gira og motiverte av slikt som gutter gjerne blir).

 

Som man skjønner, når man har tid og anledning. Og lærevillige elever, da er det morro å lære fra seg. Men skal man trene selv også, blir det hele bare rot og slitsomt (ingen er etter mitt syn en god trener om man ikke har roen inne når en skal lære fra seg). Og så så jeg på henne noe jeg selv ofte gjør feil på tohåndsgrepet (for høye skuldre), men hun tok det enkelt når det ble forklart hvordan man kan unngå dette.

 

På toppen av det hele, avsluttet jeg med min beste ever to hånds serie på 10m med Beretta 71en (på grunn av at jeg selv til en forandring gjorde akkurat det jeg ba henne om å gjøre :oops: ). Slike kvelder er det inderlig tilfredsstillende å drive med denne hobbyen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...