Jump to content

Diesett til 32 S&W Long


jarex

Recommended Posts

Det første som slår meg er steike for noen priser.

 

Skal du lade for revolver eller pistol?

 

Egentlig så spiller det ingen rolle. Jeg har ikke hørt om taper crimp på .32 long. Dette er en revolverpatron som ofte brukes i matchpistoler, da som wadcuttere. Forsåvidt så bruker nesten alle pistoler taper crimp imotsetning til revolvere som bruker rollcrimp. Men det er fordi de kamrer på hylsemunningen, og det gjør ikke .32 long - det er som sagt en revolverpatron med rim.

 

Jeg bruker et sett - som jeg altså trodde var den eneste typen - der jeg kan legge på en rullekrymp hvis jeg vil. Og det vil jeg. Ofte kan .32 wadcutter være litt vanskelig å få til å mate i en autopistol, og da kan en aldri så liten krymp gjøre susen - patronen entrer kammeret lettere. Om man deformerer fronten på kulen så spiller det ingen rolle - det er bakenden som gir presisjon. Derfor så setter jeg også mine DEWC riktig vei dersom de er toppstøpte, men bak frem dersom kuletangen klipper i bunnen på kulen.

Link to comment
Share on other sites

Det første som slår meg er steike for noen priser.

 

Skal du lade for revolver eller pistol?

 

Egentlig så spiller det ingen rolle. Jeg har ikke hørt om taper crimp på .32 long. Dette er en revolverpatron som ofte brukes i matchpistoler, da som wadcuttere. Forsåvidt så bruker nesten alle pistoler taper crimp imotsetning til revolvere som bruker rollcrimp. Men det er fordi de kamrer på hylsemunningen, og det gjør ikke .32 long - det er som sagt en revolverpatron med rim.

 

Jeg bruker et sett - som jeg altså trodde var den eneste typen - der jeg kan legge på en rullekrymp hvis jeg vil. Og det vil jeg. Ofte kan .32 wadcutter være litt vanskelig å få til å mate i en autopistol, og da kan en aldri så liten krymp gjøre susen - patronen entrer kammeret lettere. Om man deformerer fronten på kulen så spiller det ingen rolle - det er bakenden som gir presisjon. Derfor så setter jeg også mine DEWC riktig vei dersom de er toppstøpte, men bak frem dersom kuletangen klipper i bunnen på kulen.

Det er til en Match Pistol av typen Sako, ja vet prisen er dyr, alt fra midway norge er dyrt, men kjøper det i lokal butikk bare linka til diesettet der siden der står rcbs sine varenummer og det gjør det enklere og bestille i lokal butikk :)

Link to comment
Share on other sites

Sako, virkelig, da er vi to.

 

Har du hatt din lenge? Er det en Triace eller en .22-.32? Og er du fornøyd med den.

Hehe

det er ikke min, det er en kammerat sin, det er en sånn med .22 og .32 løp, tror han har hatt den i ca 1-2år, kjøpte den brukt for en slikk og ingenting fra ett dødsbo tror jeg, men den går sinnsykt godt med .22 løpet, han har ikke testa .32 løpet, men den skal jo ikke gå noe dårligere der bly vil jo nesten aldri slite ut pipa :P

 

du har vel ikke noen kuler som du kan anbefale til den?

har tenkt på de 100grains wc kulene fra Clarry Haglund

Link to comment
Share on other sites

Kjøp et Lee diesett til 350,- isteden.

Gjør jobben akkurat like bra.

 

 

Bifalles på det sterkeste !!!

 

+ at Lee sine 32 diesett har en mye bedre og jevner kryp enn RCBS sitt 32 sett :wink:

 

 

EVERT`s bekymringer ang Lee, har jeg ALDRI vært borti, men så har jeg "bare 3 stk" Lee 32 sett da :mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det har vært noen tråder her inne om ekspandere i andre merker (riflekalibre) som trenger litt handarbeid, så jeg tviler på at Lee er stort verre enn andre.

Skulle det likevel være noen små grader på ekspander- eller krympeskulder, vil en kjapp omgang med fint smergel gjøre susen, og til den prisen vurderer jeg ikke engang andre merker.

Ekspander og krymp er løse deler som er lette å ta ut for puss.

Man får 3 Lee-sett til prisen av ett av de det ble linket til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har for tiden ca 15 LEE dieset, 4-5 til rifle og resten til håndvåpen. I tillegg har jeg noen ekstra LEE seatere og krympedier, tør å påstå at jeg har litt erfaring med dem :lol:

 

De trenger ikke ALLTID smergling, men det er ofte at man må rense litt opp i grov maskinering for at de skal slutte å skave messing. Først og fremst på rullekrympen i revolverdiene, men ekspanderene kan også ha godt av litt opprensing. 308-sizeren min var så skarp i kanten at den skavet messing av nesten alle hylsene, den måtte smergles ganske mye.

 

Det har vært noen tråder her inne om ekspandere i andre merker (riflekalibre) som trenger litt handarbeid, så jeg tviler på at Lee er stort verre enn andre.

Skulle det likevel være noen små grader på ekspander- eller krympeskulder, vil en kjapp omgang med fint smergel gjøre susen, og til den prisen vurderer jeg ikke engang andre merker...

 

...Man får 3 Lee-sett til prisen av ett av de det ble linket til.

 

Og da synes jeg det er verdt å legge inn 20 minutte smergling for å få det seg til å oppføre seg like bra som konkurrentenes dier til 2-3 ganger prisen :D

Link to comment
Share on other sites

Alt mitt utstyr er RCBS og jeg har prøvd Dier fra Lee i .460 s&w og .38\357 kan ikke si jeg har vært like fornøyd med Lee som med RCBS, men krympe diene til Lee er KNALL GODE, er enig med att Lee kan det med og lage krympe dies, men alt utenom seperate krympe dies fra Lee holder jeg meg utenom, men dette kan diskuteres til evig tid, noen liker BMW og andre liker Opel :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...