Jump to content

Dårlig med vinterryper


fox one

Recommended Posts

Var å gikk en tur i dag i Bodø-området (rundt Ljøsenhammersetra) for å se etter vinterryper. Det ble bare med turen. Møtte en på ski som hadde vært oppe å lokket på fjellrypa i grålysningen, men han hadde verken hørt eller sett noe. Selv så jeg kun sporadiske spor etter enkeltryper i et og annet kratt. På tur ned igjen lettet det ei enkelt rype i tetteste bjørkeskogen, ca 150m hold. Prøvde å se hvor den landet, men den forsvant mot den hvite snøen. Gikk en liten runde der den lettet fra, men det var visst den eneste som satt der.

 

Er det noen andre som har vært i Bodø-området med bedre hell i det siste?

Link to comment
Share on other sites

mye revespor der oppe også ja. så hadde geværet klart heile tia. også i tilfelle jerven la veien forbi ;)

mye revespor og rev overalt . samt mye kråke, ravn og sjur. snømusa kan en ikke skyte men røyskatten ser e ofte , samt en god del mink her i sjøkområdene. så mye å skyte på , ,

Link to comment
Share on other sites

Godt å høre at det er aktivitet i reven der oppe foxone, jeg har nemlig åta mi der! :twisted:

Har selv gått noen turer i området i høst, og jeg må si at det har vært forferdelig lite fugl å se. Dette området har jo før vært bra, men nå er det omtrent ingenting der.. :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...