Jump to content

Sivilpistol 4?


D.A.

Recommended Posts

Jeg ser i reglementet til Sivilpistol 4 at man ikke kan ha mere en 6 skudd i tønnen. Er det slik at man kan ha en tønne med større kapasitet en 6 skudd (slik som S&W 686+ som tar 7 skudd), men bare bruke 6 skudd i den, eller er det forbudt? Jeg ser nemlig at 686+ kommer med 3" løp, imens 686 med 6 skudds tønne kommer med 2.5" løp. Jeg skulle tro at det er optimalt med 3" hvis man kan velge. Eller er den 0.5" ikke så nøye i praksis?

 

Andre forslag til revolver for bruk i Sivilpistol 4 taes i mot med takk. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke prøvd 45acp i en Scandium revolver. Jeg regner med at rekylen kan være litt voldsom med en 2.5" 325, og at man dermed bruker litt mere tid mellom skuddene? :?:

 

Jeg skyter med en 325 Night Guard, og har ikke noe problemer med rekylen. Nå lader jeg selv da.....

 

Og sammenlignet med den andre Sivilpistol 4'en min, så blir jo 325'en med fabrikkammo snill også..... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

den hadde vært solgt, men dessverre så er de andre revolverne ikke på plass enda, så den sperrer vel for andre kjøp.

 

ett spørsmål angående siv4. det står avtrekk: da. det kan tolkes litt forskjellig, men menes det att det kun kan skytes med da, eller kan man spenne hanen mellom hvert skudd?

Link to comment
Share on other sites

jeg tolker det og dithen att man kan kun benytte revolvere med DA, hvordan avtrekket gjøres står det vel ingenting om.

Den riktige tolkningen er vel at man kan bruke både Da og DA/SA revolvere, men at man bare kan skyte DA.

 

Men er enig i at det bør presiseres. Jeg skal nevne det for NROI som skal revidere regelverket uansett. Før det sendes ut på høring

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...