Jump to content

Aimpoint på O/U hagle?


Krogh

Recommended Posts

Noen som har prøvd ut å sette en Aimpoint Micro på en O/U hagle?

 

Jeg kunne godt ha tenkt meg det siden jeg får problemer med å skille den ytterste knuppen da jeg skyter med begge øyne oppe. Etter tid har jeg blitt vandt med det og klarer ikke å fravende med med å skyte med begge øyne åpne.

 

vis jeg skyter på lerduer på bana treffer jeg kanskje 30% mer vis jeg lukker igjen det ene øyet.

 

Kikket inn i noen aimpoint og man kan ha begge øyne opne og kun få rødpunktet på det ene øyet, som jeg ser for meg at vil virke fantatisk på hagler.

 

hvordan fungerer festene til aimpoint? Det er jo en "metall skinn" altså sikte skinna, kan man feste den i den skinna?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kjøpt Aimpoint micro til kombi'n min. Og med Aimpoint er det meningen å skyte med begge øyne åpne, hvis man skyter med det ene øyet igjen,blir det som å se gjennom et sugerør :lol: . Har skutt litt lerdue, og det funker fint. Begge øya åpne og fokusere på målet... da legger den røde seg på målet, nesten av seg selv. Ellers er det vel 'korrekt' å skyte med hagle med begge øyer åpne. Har du dårlig lederøye?

Link to comment
Share on other sites

Dårlig lederøye? ja kanskje det, fokuserer litt bedre med høyre enn venstre, men i kjappe situajsoner har jeg vanskligheter med å vite hvilket punkt som er det riktige, og jeg kan ikke begynne å skyte linch (linx, links?) jeg har generelt dårligt synt (-6.26 på høyre øyet og -5.75 på venstre øyet)

 

noe jeg også merker da jeg skyter med rifle, er at treffpunktet endrer seg etter hvilke linser jeg bruker, og om jeg bruker briller eller ikke.

 

Hvordan er festene på en sånnen Micro, kan man feste den direkte til sikteskinna eller må man ha et modifisert feste og heve kolben.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er festene på en sånnen Micro, kan man feste den direkte til sikteskinna eller må man ha et modifisert feste og heve kolben.

Aimpoint Micro kommer levert med montasje for weaverskinne. Du får kjøpt montasje for å montere på 11mm spor slik det ofte er på .22 og div kombivåpen.

 

Docter har flere varianter på montasjesiden. Kanskje de har fester som kan brukes på sikteskinna?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...