Jump to content

Lyddemper


Jegern86

Recommended Posts

Hei.

 

Det sprørs jo litt på hva du er ute etter da :)

 

Jeg har en A-Tec CTM4 på min sako finnlight og er veldig fornøyd med den den veier bare 280gram og i følge dem skal den dempe 23-27 dB.

a-tec har også andre varianter som er tyngre/demper mer f.eks. TMM 4 den veier 406 gram.

 

Du kan gå inn på a-tec.no å se etter de du syntes passer ditt bruk :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en hausken demper til 6,5 men jeg synes denne er tung. Usikker på hva denne demperen veier men.

Planen var å få en demper på 3006 nå. Viktige for meg er at det demper bra og at rifla ikke blir så fortung.

 

Tmm'en har noen lunne lik vekt som standard dempern til hausken, så hvis du syntes den blir tung ville jeg gått for a-tec ctm 4 siden den er lettere :)

Link to comment
Share on other sites

Reklamasjonssaka til A-tec:

Ser at A-tec gir 50% avslag på enten CTM-4 eller TMM-4 om man leverer inn sin tmm-5.

1) Er det stor forskjell på dempingen på disse? Vil kun bli brukt på innmarksjakt og dermed få skudd.

2) Ser at A-tec har en tekst under søknadsskjemaet som lyder "Ditt produkt vil bli inspisert av fagpersonell.

Ved produkt uten avvik returneres demperen til deg."

 

Vil det si at jeg kan risikere å sende inn min tmm-5 og få den i retur om den viser å holde mål?

Link to comment
Share on other sites

Tmm har større volum og vil dermed dempe en del bedre, uten at det behøver å merkes med stor forskjell. Har kun sammenlignet ctm`en med min maxim og maximen demper bedre synes jeg.

 

Angående den reklamasjonen som sier at fagpersonell inspiserer den er det vel ingen andre måter å forstå det på enn at om demperen er ok og fungerer som den skal så får du den tilbake, og dermed ingen rabatter på ctm\tmm.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...