Jump to content

Stokk til Savage 116 FSS/FLHSS


ØrjanK

Recommended Posts

Heisann,

 

har ei Savage 116 FSS (left handed, 116 FLHSS), 30-06 (long action).

Klarte å knekke stokken, men har problemer med å finne noen som forhandler en ny stokk.

Har søkt rundt på nettet, uten videre hell.

Lurer derfor på om det er andre nummer som passer, ser at det er f.eks. mange 110 stokker til salgs.

 

Ørjan

Link to comment
Share on other sites

110 brukes som fellesbetegnelse på alle lange kassene, og 10 på de fleste korte (her er noen 22 WMR størrelse kasser som kommer utenom). Hvilket siffer som kommer bakerst variererer etter om det er rustfritt stål, synth/trestokk etc, men de har alle samme form på kassa.

 

Men du roter men en ting du må ha klarhet i først - om det skal være H i modellnavnet ditt. H'en står for "hinged" og er alle modeller med hengslet underbeslag. C i modellnavnet står for "clip" og brukes for de med løst magasin. Begge disse mener jeg kan brukes om hverandre, men de som ikke har noen av bokstavene (C/H) i modellnavnet er for de med blindmagasin, og er ikke frest ut for underbeslaget ditt! L står for left-hand, og er på alle linksutgaver.

 

Det er også skille i hvor gammel låskassa di er. Husker ikke når i farta, men det har blitt endret avstand mellom låskasseskruene. Stokkene er oftest oppgitt med avstand, så det kan du enkelt måle deg fram til om det stemmer. Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Takker,

 

Jeg har en 116 FLSS (left-handed/links), http://www.savagearms.com/firearms/model/116FSS" target="_blank. Takk for presiseringen angående bokstaver, jeg har da "internal box" magasin. Våpenet er bare litt over 2 år gammelt men skal måle avstanden mellom skruene for sikkerhets skyld.

Skal se om jeg finner en 110 long action, syntetisk stokk der ute.

 

 

Takker for hjelpen,

 

Ørjan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...