Jump to content

Kjøp av pistol


Olseng

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg er som sikkert mange andre "bitt av basillen" når det gjelder pistolskyting. Felt skyting er det jeg liker best (Militærfelt/Finfelt).Har nå hvert medlem i pistolklubb i 7 mnd.

Kjøp av pistol er nærgående og søknader med nødvendige vedlegg er levert på det lokale politikammeret. Pistoler som skal kjøpes inn er:

 

GSG 1911- 22lr

 

Para Ordnance Super Hawg 6" HI-cap 45acp

 

Dette kjøpes av den lokale våpensmeden.(Greit å holde liv i de lokale våpenforhandlene, så slipper man å kjøre 10 mil får å kjøpe anno) Har ingen tro på at dette er det beste i verden, men en start. Oppgraderinger er nærliggende etterhvert som skytterferdighetene øker. GSG ble valgt pga pris, og ikke minst at det er et spennende produkt.

Para Ordnace er valgt som Hi-cap da denne er litt mere å holde i enn 8 skuds typen.(Har store hender). Og magasinkappasitet på 14 skudd er jo også greit hvis praktisk skyting skulle bli aktuelt.

 

Denne tråden ble opprettet i den tanke om at jeg tar gjerne imot innspill :D

Link to comment
Share on other sites

Og magasinkappasitet på 14 skudd er jo også greit hvis praktisk skyting skulle bli aktuelt.

 

Denne tråden ble opprettet i den tanke om at jeg tar gjerne imot innspill :D

 

En Super Hawg med 6" løp blir sannsynligvis for stor til å passe i boksen for praktisk pistoler i standard division.

Boksen har en lengde på 225mm, og en Super Hawg havner på ca 229mm, og kanskje enda litt til siden den skal måles i "ready condition", som betyr at hanen skal være spent.

 

Men ellers er pistolen et ypperlig feltvåpen, spesielt om du gir den en liten avtrekksjobb. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei!

Nei jeg har desverre ikke fått GSG`en enda :?

Jeg rinte for 4 dager siden og da sa dem at de ventet den inn i løpet av en ukes tid. (Tomt på lager)

Men pistolen er forhåndsbetalt og søknaden ligger innvilget hos forhandler, så når den kommer er det bare å hente den. Så jeg kommer raskt med tilbakemeldinger :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...