Jump to content

Colt Match Target


SpecOps

Recommended Posts

Nei, Colt rifler er ikke i salg i norge lenger, eller verden forøvrig. (?)

Det finnes mange andre merker enn Bushmaster i salg i Norge, som f.eks DPMS, Olympic Arms, Oberland Arms, Armalite og flere til.

 

Til godkjenning:

Heckler & Koch MR223, JP CTR-2, Armalite M15, Para-USA TTR med mer..

Link to comment
Share on other sites

Ok, jeg så bare at de ligger på sidene til Colt Mfg:

 

http://www.coltsmfg.com/products-c6-q9-Colt_Rifles.aspx

 

Ser jo ut til å være noen nye modeller der?

 

Jeg visste om DPMS i Norge, men ikke Olympic Arms, Oberland Arms og Armalite (Har Armalite kommet til Norge allikevel??)

Hvem fører Oberland og Olympic?

Og hvilke flere merker sikter du til?

Link to comment
Share on other sites

Tviler på det da den formelt sett ikke produseres lenger. Det var en av den som ved navn ble forbudt i USA i 1994. Colt endret navn på den og fjernet flammedemper/bajonettfeste og solgte den igjen.

 

Det Colt har idag, er MTxxxx og LExxxx og de modellene står formelt sett ikke på lista til POD.

Link to comment
Share on other sites

Det Colt har idag, er MTxxxx og LExxxx og de modellene står formelt sett ikke på lista til POD.

Sikker på det? Etter hva jeg klarer å skjønne av dette, så er MTxxxx en modell betegnelse som forteller om hvordan børsa er rigget fra produsenten, mens den fortsatt heter HBAR. Det er da i hvertfall det Colt opplyser.

Flere børser heter fortsatt HBAR, mens de har et modell nummer som varierer og da beskriver utstyret som sikter, kolber, snurr osv.

 

Men selvsagt, jeg HAR tatt feil før. (men det er faen ikke ofte! ;) )

Link to comment
Share on other sites

Colt har MT serien hvor MT er Match Target.

feks MT6601 "Match Target H-bar".

De har ikke noen modell som heter "Colt AR-15 H-bar/Sporter" lenger

 

Samme lower, ny upper med annet modell nummer og litt annen konfigurasjon?

Og dette skulle gjøre hvilken forskjell i forhold til godkjent søknad eller ikke mener du?

Jeg er ikke helt med her jeg, skjønner ikke helt hva du ønsker å fortelle oss. :?

 

Colt kammrer riflene sine i 5,56x45 noe som medfører problemer med og få de ut av USA, i praksis er det eksportforbud.

 

De merker vel rifler som er beregnet for eksport med ".223Rem" vel? Og på den måten "omgår" eksport forbudet? Slik er det vel også med Bushmaster, DPMS, Armalite og de andre også?

Jeg har en anelse om at du sitter med mer korrekt info enn meg på dette, så du må gjerne opplyse meg! :)

Link to comment
Share on other sites

Colt har MT serien hvor MT er Match Target.

feks MT6601 "Match Target H-bar".

De har ikke noen modell som heter "Colt AR-15 H-bar/Sporter" lenger

 

Samme lower, ny upper med annet modell nummer og litt annen konfigurasjon?

Og dette skulle gjøre hvilken forskjell i forhold til godkjent søknad eller ikke mener du?

Jeg er ikke helt med her jeg, skjønner ikke helt hva du ønsker å fortelle oss. :?

 

 

Poenget mitt ar at modellene som selges i dag står ikke på listen til POD og har ikke vært inne til typegodkjenning

Hvilken lower det er, er egentlig FULLSTENDIG uinterssant per i dag da disse er i fritt salg. Det er UPPEREN som er reg pliktig og utgjør våpenet i lovens forstand

Link to comment
Share on other sites

Hvilken lower det er, er egentlig FULLSTENDIG uinterssant per i dag da disse er i fritt salg. Det er UPPEREN som er reg pliktig og utgjør våpenet i lovens forstand

 

PT er dette riktig innfor men om ikke lenge vil både upper og lower være registreringspliktige deler.

 

Bushmaster, DPMS og Remington er i praksis samme fabrikk og de produserer alle AR-15 type våpen i både 5,56x4 og .223.

 

Armalite derimot produserer bare P.T. AR-15 type våpen i 5,56x45 og AR-10 type våpen i 7,62x51.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...