Jump to content

Problemer med CZ 455 American


speydude

Recommended Posts

Har nettop skaffet meg ei CZ 455 American 22LR. Den funker ikke bra. Problemet er at når jeg tar ladegrep og ny patron skal skyves frem i kammeret, så lugger sluttstykket i kula på underliggende patron. Dermed må jeg løsne magasinet, og slippe det litt ned for å få mata patronen frem. Er det noen flere som har opplevd dette? Noen forslag til hva som kan være feil.

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvd forskjellig ammo??min kamre rett og slett dårlig med cci :shock:rest av ammo går bra.

Kjempefornøyd ellers samler best med winchester std.

 

 

Nix. Har nettopp kjøpt den, og har bare fått testa den en runde. Kjøpte kun et lass med CCI stinger, så det er eneste ammoen jeg har testa

Link to comment
Share on other sites

CCI Stinger er vel et av de dårligste valgene til 22lr. Hylsa er litt lengre enn normalt og kula kortere. Gir god hastighet men ofte dårlig pressisjon. Siden kula er lett og taper hastighet fort har Stinger minder anslag enn en subammo på 100m :shock: Prøv med noen standar skudd og du vil se den mater fint. Trenger ofte noen hunder ladegrep CZ for å gå seg til. De fleste får god pressisjon med Lapua og SK ammo.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du forsiktig runder/faser undersiden fremme på sluttstykket burde problemet med at du skaver av kulene bli borte.

 

Har akkurat snakka med børsemakeren som har kikka på rifla mi, og det ser ut som du hadde rett Freeride. Det hjalp å runde kanten på undersiden av sluttstykket.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...