Jump to content

Belte praktisk - ikke alle er så praktiske


holestol

Recommended Posts

Todelt belte for praktisk skyting finnes det noen av på markedet. Kontakten mellom beltene (viktig) utgjøres av velcro kroker og matte. Det er viktig å være oppmerksom på at velcro krokene bør ikke være på innerbeltet da disse setter seg fast i alt stoff det kommer i kontakt med (genser, bilteskk, møbler etc) og kan skade disse. Pass på at velcro krokene sitter på innsiden av ytterbeltet, dette settes normalt på sammen med hylster etc først på skytebanen. Innerbeltet settes oftes på hjemme.

Kjøpet et praktisk belte hos en nettbutikk i Rogalandsdistriktet. Dette returnerte jeg etter å ha funnet ut at krokene satt på innerbeltet. Butikken ble sur og klasket på et 10% returgebyr selv om dette ikke var oppgitt i kjøps/leveranse betingelsene. Dårlig service!

 

\bom

Link to comment
Share on other sites

Kjøpet et praktisk belte hos en nettbutikk i Rogalandsdistriktet. Dette returnerte jeg etter å ha funnet ut at krokene satt på innerbeltet. Butikken ble sur og klasket på et 10% returgebyr selv om dette ikke var oppgitt i kjøps/leveranse betingelsene. Dårlig service!

 

\bom

 

 

Dårlig service og i strid med norsk lov.

Ved fjernsalg har man 14 dagers returrett hvis butikken har sendt med betingelsene/utdrag fra loven, og de har IKKE anledning til å ta gebyr eller kreve penger for frakten ut til kunden!

 

Midway Norge er like som den butikken du har erfaringer fra. De føler deres regler står over Norsk lov og at de kan velge og vrake i hvilke lover og forskrifter de vil følge.... :evil:

Link to comment
Share on other sites

Midway Norge er like som den butikken du har erfaringer fra. De føler deres regler står over Norsk lov og at de kan velge og vrake i hvilke lover og forskrifter de vil følge.... :evil:

 

Sporer litt av her, men jeg vil bare si at er det en plass jeg har fått kjempeservice hos ved reklamasjoner eller "feilkjøp", så er det Midway. Byttet varer eller pengene tilbake. Bruker de mye. Men sånn er det vel overalt. Man gjør seg forskjellige erfaringer! 8)

 

Ellers virker betraktningene til trådstarter fornuftige! :)

Link to comment
Share on other sites

..er det en plass jeg har fått kjempeservice hos ved reklamasjoner eller "feilkjøp", så er det Midway. Byttet varer eller pengene tilbake.

 

Den samme erfaringen har jeg med Midway. Har aldri hatt noe nevneverdig problem med de, det eneste må være dårlig tilbakemelding ved bestilling av varer som blir restet.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke prøvd å sende noe tilbake men mitt problem er med kjøpsbetingelsene deres.

Punkt 3 sier: "3. Legg ved en kopi av fakturaen/pakkseddelen, samt en kort beskrivelse av hva returen skyldes. Hvis returen ikke skyldes feilekspedering eller reklamasjon vil kunden bli belastet med utsendelsesporto samt et håndteringsgebyr på kr. 60,-"

 

Og dette bryter med norske lover og forskrifter! Og de er ikke villig til å endre det!

Link to comment
Share on other sites

Hvis det ikke er noe fysisk feil med varen har du ikke rett på tilbakebetaling av returkostnader til selgeren.

Og det er ikke gebyr å ta betalt for frakt, det er en faktisk kostnad som bæres av kjøper ved fjernsalg.

 

Det kommer ann på bestillingsmåte. Er den bestilt via telefon har kjøper krav på å få dekket returporto.

ved internett må kjøper dekke retur.

 

hvis jeg feks kjøper via fjernsalg en dings fra deg og betaler 400kr pluss 50kr i frakt, og deretter finner ut at jeg ønsker å returnere den under angrefristen, må jeg selv dekke portoen ned. Men jeg skal ha tilbakebetalt 450.

Dette har det vært ørten dommer på og er ikke noe tvilsspørsmål.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...