Jump to content

Stainless eller "Silver" kikkerter?


dagfs

Recommended Posts

jeg har en SS rifle der alt er i stanless steel, monatsje, reimfester etc etc, så jeg skulle gjerne hatt en kikkert med samme "look" for å sette på børsa? Gjerne noe med lysåpning i 56 og fra 2-3 til 9-12 gangers forstørrelse... har noe sett noe brukbart som finnes av denne typen?

Link to comment
Share on other sites

Der er det mye styggedom ute og går.. spesielt innen det du beskriver som "silver".

 

Lett at man skryter av det man selv har, men Leupolds "gun metal grey" synes jeg rett og slett er fantastisk fin.

normal_mail.jpg

Til sammenligning har jeg Zeiss Conquest og en Bushnell også i "sølv" utførelse. Zeiss'en er klart klarere og bedre, men må si seg grundig slått av Leupold'en rent estetisk sett. Bushnellen er til å bli flau av..

Link to comment
Share on other sites

Har funnet endel Leupold, men det står ikke noe om farven, er "gun metal grey".

noe som må bestilles spesielt eller er det standarfarven til leupold? Ser ikke at noen opererer med dette farvealternativet som et valg noe sted... Må også være en som tillater avstand mellom øye og kikkert...

Link to comment
Share on other sites

Takker for tipset KBJ! Håper det ikke var frekt av meg å kjøpe en til..

Egentlig ikke spesielt bra kikkert, f.eks en Zeiss Conquest ville kostet det samme og vært en bedre kikkert. Men den scorer høyt på det estetiske..

 

"Gun metal grey" er slik jeg har forstått det noe som kan leveres standard til enkelte modeller. Men Leupold har også en "custom avdeling" der du muligens kan få det til alle modeller. Må ikke forveksles med sølv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...