Jump to content

Langhold i troms?


LoveBunny

Recommended Posts

Det er helt riktig. Grunnen til min stillhet er at jeg driver og kjøper opp den aktuelle eiendommen. Vi var ute å kosa litt på 1045m i går. Litt for mye vind i kast. Og så ble det dårlig sikt og snø. Hadde bare tiden strukket til så hadde jeg kommet

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er helt riktig. Grunnen til min stillhet er at jeg driver og kjøper opp den aktuelle eiendommen. Vi var ute å kosa litt på 1045m i går. Litt for mye vind i kast. Og så ble det dårlig sikt og snø. Hadde bare tiden strukket til så hadde jeg kommet

 

Det er motatt,og forstått ;) Det kommer flere annledninger for skyting fremover,så håper på at vi er noen her inne som kan treffes på ved senere annledninger.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Både ja og nei. Har ikke blitt postet noe her inne,men jeg veit det jobbes med forskjellige opplegg rundt omkring i troms og nordland. Fks så er Narvik langhold og praktiske skytterforening iferd med og kjøre seg opp. Nå som våren begynner og nærme seg så vil nok aktiviteten dra seg opp på flere hold tror jeg. Jeg jobber fortsatt med tilgangen til forsvarets skyte felt,men kommer heller mere tilbake til det når jeg faktisk har noe nytt å melde.

 

Har på tapetet et kurs innen emnet nå i april,og jeg håper og kunne få sparket igang mere skyting og praktiske "kurs"/sammlinger etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Klubb er under oppseiling.

Jeg la ut min rigg for salg men det er vel feil ridspunkt å selge på og feil våpen så den blir nok beholdt.

Jeg har tilgang til en dal hvor grunneier er positiv og vi får skyte så mye vi vil om vi bruker demper.

Holdene strekker seg fra 430 meter til 1200 meter pluss. I umiddelbar nærhet til der hvor jeg bor.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Klubben er etablert å jeg jobber med det administrative. Vi blir å ligge under Norges Benkeskytter forbund. Vi har også fått i havn avtale med forsvaret om bruk av skyte felt. Så ting begynner å bli på stell :)

 

Skal komme med mer info asap da jeg er på jobb for øyeblikket.

Link to comment
Share on other sites

Da er alldeles straks allt det formelle på plass. Så kan klubben ta imot medlemmer,og det må den ha for å leve. Klubbens styre består idag av ildsjeler,meg selv inkludert som har reist nord Norge rundt for å skyte. Nå skal vi få enda en plass å skyte,denne gangen i Troms.

 

Så fort kapital etc er på plass så blir det innkjøp av stål til gonger samt materialer for å lage stativer etc. Det er masse en skulle hatt,men mye må komme etterhvert. Har sendt inn søknad om støtte ifra kommune etc så kanskje man er heldig.

Jeg skal prøve og være litt mere aktiv her inne på Kammeret også,slik at alle som føler de trenger det får info om klubben og kommende arrangemanger. Nå står mørke tia for tur så da skal vi prøve og forberede oss til skyting så fort det blir lenge nok skyte lys, og ikke minst folk flest gidder og være ute i "kulda" :)

 

For de som ønsker så finnes gruppa "Troms Langhold og Benkeskytter Forening" inne på Facebook, og der vil det komme fortløpende info rundt klubben.

 

Jeg håper vi sees etterhvert? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...

En midtvinters oppdatering.

 

Vi er pr. dags dato 40 betalende medlemmer og har flere som tilkommer.

Flere og flere rabattavtaler er på plass.

Stål er innkjøpt og det jobbes med å kappe opp dette samt få satt sammen stativer til disse.

 

Det jobbes med klubbeffekter, og vi har allerede fått levert borrelåsmerker produsert så langt vekk som i Afghanistan.

UklieDdi.jpeg

Disse merkene er printet med det som er blitt logoen vår.

NHY3UXBM.jpeg

 

En muntlig avtale om bane er på plass, og vi kan med sikkerhet si at banen vil være noe av det beste som kan tilbys i Norge.

Holdene er lengre enn noen har normale våpen til, og naturskjønt så det rekker.

Vi venter på skriftlig avtale rundt dette og håper på å komme igang å skyte i området så tidlig som mulig slik at vi får utnyttet sommeren til fulle.

 

Ellers kan dere som også er på Facebook nå oss på en gruppe vi har opprettet for klubben.

Her er det aktivitet og nye medlemmer tas mer enn gjerne med her: https://www.facebook.com/groups/115574391974137/" target="_blank" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...