Jump to content

Oi som pengene flyr...


Norseman220

Recommended Posts

Hei.

 

Har nettopp tatt jegerprøven sammen med noen kamerater, og nå er galskapen løs.... Hagle måtte jo alle ha, og da ble det Star Baikal, Fair og Sabatti. (Sabatti for meg).

Og hagla var ikke før bestilt før vi ble enig om at vi "måtte" ha rifle også... Først ble det en diskusjon om kaliber som vi fikk god hjelp til å avgjøre her på forumet. Så var det bare å bestille.. Så i løpet av en uke har jeg sprengt alt av budsjett, og har nå bestilt en Tikka T3 SS 6,5x55....

Håper feberen nå gir seg snart, ellers blir det ikke rare jula her i huset.. :mrgreen::mrgreen:

 

Håper å komme innom forumet med flere mer eller mindre dumme spørsmål..

 

Steinar

Link to comment
Share on other sites

Du kan glede deg til du må ha alt av tilleggsutsyr vi jegere bare MÅ ha..

Slik som 3 sekker,GPS,jaktradio,lydemper,2 parr fjellsko,6-manns lavo,4W,hunder..etc,etc :mrgreen:

:shock: , jøss jakter du bare rev du mr. Polar, kommer ikke langt med det du nevner her :mrgreen:

Nei, en hagle og en rifle da nærmer du deg å ha oppnådd 1% av alt du skal ha :wink:

 

mvh

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

det e så fort gjort det der. man finne ut at jo så f*** skal jeg ha den rifla , så rett til våpenkontoret og få søknadsblanketter og så betale den og så poff, så har man nytt gevær, fordi man bare MÅ ha det :D

litt digg også da 8) å få noe helt nytt å prøve ut :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg hiver meg på og ønsker velkommen på den søte vei til økonomisk undergang :mrgreen:

Snart finner du ut at hund er nyttig, og den må jo selvsagt ha GPS-peiler. Så må du jo ha en dedikert bøjaktrifle. Og en drilling. Og så hadde det jo vært greit med en systemrifle. Og en bunt forskjellige løp.

...Og da har jeg ikke engang nevnt optikk 8)

Link to comment
Share on other sites

og i tillegg til at det over:

 

.... må du etter hvert ha ladeutstyr, chronograf, en haug med forskjellige riflekuler, ulike krutt

.....og må du jo ha avstansdsmåler, og kikkert med lyspunkt, og kvaliteten på den du synes var ok i butikken synker med en gang du titter i et godt sikte, så før du aner det har du oppgradert til en av de tre store merkene, og ganske snart på du ha med utvendige tårn også.

.... og så får du lyst på en 223 også, og da kommer tanken på systemvåpen snikende, og du vil gjerne ha kikkert til den også da vettu. Og har du først et slikt så kan du vel like godt ha magnumløp også. Og da må du ha sluttstykkehode til magnumløpet, og en egnet kikkert selvsagt,og kuffert, og....

... og på jakt er du kanskje så dum at du kikker i kompisen sin zess, etter at du har tittet i din ZeroZuperZtar til 299.- på Rimi, og du får ikke sover før du har sånn en

.... og etter ei uke i lavvo etter rypa, i regn, bare må du ha det gore-tex dress. Og en god brenner selvsagt. Og mer komfortabelt liggeunderlag. Og jervenduk selvsagt. Bare at du kjøper den tynneste først, så du må ha en tiil. Minst.

... og så prøver du langholdsskyting...

 

 

and it goes on and on and on

 

 

 

MEN, sånn er det med alle hobbyer! Noen som tror køller man bruker til å dtte en golfball rundt på banen er billige? Hva med Amcar...? Eller frimerker for den saks skyld. Hobbyer koster penger. Jeg har kommet til at jeg må ha et minimum av utstyr, elgen gir jo bæng i hva slags merke det er på rifla, resten er pur interesse og entusiasme.

 

Velkommen til forumet! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Og da må du ha sluttstykkehode til magnumløpet

Forutsatt at han velger samme systemrifle som vi har gjort, ja. Systemrifler som breker i kor må ha komplett sluttstykke til magnumløp... 8)

 

 

Om børsa di breker må du ha en fra 9,3 og ned og en for 300 WM og opp :wink:

 

Derfor har jeg også en Blæææser :mrgreen:

 

mvh

Brekehansen

Link to comment
Share on other sites

Å når en skal få ut alt kjøttet som en skyter i skauen, ja da bare må en ha en atv, og helst en 6x6 til 140 småpenger.

En kan spare masse penger på eget ladeutstyr også... :lol::lol:

Finnes sikkert hobbyer som er myyyye dyrere enn dette, det er helt sikkert.

Link to comment
Share on other sites

Og her manglet det MYE :shock: .

Det enkle en cal 22 rifle.

Kikkerter for opservasjoner av vilt på lange avstander.

Avstandsmåler.

To fot og skytestokk.

Vinterkamo dress.

Gilly Dress.

Kano eller Kajak med el motor.

 

Og et par andre småting som.

Dobbel våpenkofert, Ladeutstyr, Og en Stor Lottogevinst.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...