Jump to content

Pris på Mauser K98k


TheCollector

Recommended Posts

Kjøpte en Mauser K98k som er merket Fb 660 Radom og med polsk ørn fra 1939. Den er nummerlik med unntak av en liten plate bakerst på kolben (for så vidt jeg vet). Den er nesten i perfekt stand og har pussestang. Den er plombert etter gamle regler. Den er brukt i den tyske marinen og er merket med en M under en tysk ørn på kolben.

Noen som har peiling på hva prisen på denne er? Jeg betalte 1300kr, men har sett på noen sider at folk sier at den er sjelden.

 

Er det noen som har litt peiling på tyske våpen som kan si om den er verdt noe?

 

Her er noen bilder:

 

s6000525.jpg

By tobias331 Dette er bildet hvor det står Fb 660 Radom og polsk ørn på toppen av geværet. Ikke særlig bra bildet.

 

s6000521ps.jpg

By tobias331 Bilde fra siden med en Walther

 

s6000530g.jpg

By tobias331 Bilde fra siden.

plombert.png

By tobias331 Bilde fra siden. Rødt kryss der plomberingen er

Link to comment
Share on other sites

Men hvis jeg selger den i England eller USA? Har sett en nesten lik fra 1928, men i dårligere stand. Estimated price på den var $1200-$1800. Har også sett et forum fra USA hgvor en hadde fått en helt lik og han hadde betalt mye for den fordi den hadde lang historie. Jeg vet også at Mausere fra denne fabrikken er verdt en del hvis de er fra før slutten av -39, da Steyr tok over produksjonen.

Link to comment
Share on other sites

Det er en kjensgjerning at f.eks det Australske og Amerikanske markedet ikke akkurat drukner i M98 karabiner fra krigen. Derfor bør det være mulig å skrape til seg noen kroner på å eksportere denne modellen som vi bygde om ca 100000 av på KV etter krigen. Hvor mange kroner en klarer å skrape til seg er en annen sak. Jeg hadde ikke tatt meg bryet med det. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...