Jump to content

MADMADS Whisky og Whiskey samling.


MADMADS

Recommended Posts

Hei Skogsmann. Har den samme flaska, og lurte på å åpne den snart. Hiv ut et par kommentarer om du har tatt korken. Gjerne her eller på PM dersom det blir litt mye avsporing på den originale tråden.

 

Plå, hva syns du om disse? Har faktisk alle tre fargene selv i 0.7 flasker, men har ikke smakt noen av de enda. Er vel for glad i å samle til at jeg kan ta den ene før jeg har en erstatter. Ser ut som et flott sett.

 

Åpna nylig en flaske med Chivas 12. Må si jeg denne gang ble veldig skuffet. Lenge siden jeg hadde drukket det og den var altfor søt. Flaska blir nok en som kan deles i kaffekoppen til gjester om de ønsker. Bedre å heller kjøpe en annen whisky syns jeg, for denne var fryktelig tam. Flyter nok videre på navnet.

 

-Berserk

Link to comment
Share on other sites

Åpna nylig en flaske med Chivas 12. Må si jeg denne gang ble veldig skuffet. Lenge siden jeg hadde drukket det og den var altfor søt. Flaska blir nok en som kan deles i kaffekoppen til gjester om de ønsker. Bedre å heller kjøpe en annen whisky syns jeg, for denne var fryktelig tam. Flyter nok videre på navnet.

 

-Berserk

 

Støtter deg på Chivas 12 problematikken.

Viser til High Power utalelse der: " Chivas Regal 12YO fremholder jeg stadig at er markedets mest overprisete whisky, en middelmådig blend priset som en god single malt, men markedsføring kan de."

 

Hvis du skal ha en GOD blend whisky, anbefaler eg heller Dimpel. Black grouse og Johnny Walker Green Label (malt) er også gode blend Whiskyer. Det eg med trygghet kan si er at Chivas er vesentlig bedre en "Highland Eagel"

Synes at Chivasen er for god til blandevann, spander heller en drink, til de som ikke har skikkelig peiling på Whisky, de er alltid imponert over Chivas. Problemet med Chivasen er vel at den har et nostalgisk godt rykte, mye bedre enn den fortjener, i forhold til smak og pris.

 

Vurderer å kjøpe noe Jim Beam på neste "tur", synes at bourbon har blitt litt "spennende". Ser nå at stadig flere Amrikanske bryggerier prøver å lage en mer "kvalitativ" Whiskey, enn tidligere, da kvalitet var underordnet kvantitet og alkoholprosent.

 

MADAMDAS

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Tja, noen forslag:

- The Arran Single Cask, høy klasse, litt mindre røyk enn Islay-whiskyene

- Talisker 18YO, rundere og fyldigere enn 10

- The Ileach, en mindre kjent Islay

- Bruichladdich, Islay, har flere varianter, alle jeg har prøvd har vært gode

- Cragganmore 12YO, Speyside, men litt røffere i kantene enn typisk for distriktet

Link to comment
Share on other sites

Ser du har Glenfiddich i både 12 og 15. Så da burde du jo absolutt ha fått hentet hjem enten 18 eller 21, eller aller helst begge :winke1:

Var nylig på besøk på destilleriet med omfattende omvisning og etterfølgende prøvesmaking av alle 4 standard typene. 18-"åringen" er min favoritt selv om jeg tok 21-åringen ble med meg hjem :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Kan si meg enig i at Glenfiddich 12 år er den minst "spennende" de har. Og at de har blitt veldig store er det ingen tvil om. Det så vi tydelig når vi så utover dalen de lå i. Men føler ikke de har gjort kompromiss med kvalitieten selv om produksjonskvantumet har gått opp. Men når det er sagt er det mange andre SM whisky jeg er glad i. Har en forkjærlighet for de forskjellige Islay destilleriene. Er noe eget med smaken av at noen har gjort opp bål i munnen din når du kjenner på ettersmaken :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...