Jump to content

gore tex jakt dress


skoging

Recommended Posts

skal ha meg en ny jakt dress men veit ikke kva en skal kjøpe for en får Harkila Edward gore tex dressen for 3000-3500 og en norønna finnskogen og en bergans pasvik silent må en gi 5300 for dressen er en harkila like god som en norønna ? bergans dressen er av et matriall Dermizax™ er det lydløst og en god dress ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hadde gått for en Norønna dress :)

 

Har Harkila selv og ingen ting å utsette på kvalitet og funksjonalitet, men Harkila er kraftige klær (softshell utpå gore tex) så derfor mer vekt og tar mer plass i sekken.

 

Bruker lenge tid på å tørke i Lavvoen etter en dag ute i regnet enn Norønna Dovre som jeg brukte før. Syns også du blir mer svett i klærne under høstjakta. Nå på vinteren så er det ingen ting å utsette på kraftige klær. Norønna dressen holdet i 10 år og regner med at Harkila dressen blir å holde minst like lenge og ikke lengre.

 

Sikkert mange jakt dresser dær ut som gjør jobben :)

 

Lykke til med valget.

Link to comment
Share on other sites

... men Harkila er kraftige klær (softshell utpå gore tex) så derfor mer vekt og tar mer plass i sekken.

 

Bruker lenge tid på å tørke i Lavvoen etter en dag ute i regnet enn Norønna Dovre som jeg brukte før...

 

 

Dette vil nå variere ganske mye fra modell til modell fra Härkila da. De bruker mange forskjellige slags stoffkvaliteter og konstruksjoner.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...