Jump to content

Kjøp av feller fra utlandet


hasei

Recommended Posts

Hei.

Eg har tenkt å kjøpe feller utenifra, men eg finner bare belisle, har funnet noen conibear feller, men det er bare til conibear 120, og det holder ikkje til mår. Har sett på http://www.nwtrappers.com, og rekke med andre sider, men dei har bare belisle, og conibear opptil 120. Har noen av dere kjøpt conibearfeller utenifra, som veit om noen sider som har conibear 160 feller :?:

 

Takk

Link to comment
Share on other sites

Når du finner belisle er det vel ikke noe problem! Ikke noen grunn til å kjøpe noe annet enn det beste. Duke og bridger er riktignok mye billigere i innkjøp, men fjærene må skiftes mye raskere og dermed blir det ikke noe særlig billigere alikevel. dessuten må de ofte fikses på før de funker tilfredstillende. 120 belisle funker forøvrig etter min erfaring glimrende til mår!

 

Begynner å bli ok pris på conibearfeller i Norge også nå forøvrig. Nye aktører har presset prisen litt ned. Jeg har handlet hos nwtrappers før, men når forskjellen er blitt såpass liten kommer jeg til å handle her hjemme neste gang! Jaktfall.no og fangstmann.no f.eks.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Eg har tenkt å kjøpe feller utenifra, men eg finner bare belisle, har funnet noen conibear feller, men det er bare til conibear 120, og det holder ikkje til mår. Har sett på http://www.nwtrappers.com" target="_blank, og rekke med andre sider, men dei har bare belisle, og conibear opptil 120. Har noen av dere kjøpt conibearfeller utenifra, som veit om noen sider som har conibear 160 feller :?:

 

Takk

 

Belisle er hakket vassere enn både Oneida og Duke. Alt fungerer dog imidlertid..

Link to comment
Share on other sites

Har kjøpt noen feller fra statene og har kommet fram til at det er lite vits i, hvis ikke dollaren er veldig lav.

Når frakta, moms og fellene er betalt og du har venta i 2 mnd på at de skal komme, fant ihvertfall jeg ut at jeg like gjerne kan kjøpe her hjemme... Jeg syns ikke besparelsen ble så stor at jeg ikke like gjerne kan støtte de få fangstbutikkene vi har her.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kjøpt mine belisle hos nwtrappers. Da visste jeg ikke om noen som hadde de i Norge, og det ble mye billigere enn å kjøpe conibear fra fangstbutikkene. Nå er utvalget blitt bedre her hjemme og prisene hos de nye aktørene som har dukket opp, f.eks jaktfall og fangstmann er såpass hyggelige at jeg neste gang kjøper hos en av dem. Jeg setter pris på å ha slike butikker her og oppfordrer andre som som gjør det til å støtte opp om disse.

Men ser du kun på pris er det nok fortsatt billigst å kjøpe hos de amerikanske, forskjellen er imidlertid en god del mindre enn den var.

Link to comment
Share on other sites

Jaktfall har nå ytterligere redusert prisene på Belisle slagfeller i Norge, samt at de leveres fraktfritt!

(Det er i skrivende stund ca 1400 feller på lager, alle størrelser er lagervare.)

Nå skal det være farlig nærme amerikanske priser hos oss, når man iberegner mva,toll og frakt!

Og for å slippe en "bombe" med en gang:

Jaktfall AS er lovet ennå lavere priser på neste parti, så når dette lageret er slutt vil Jaktfall AS ytterligere redusere prisene på Belisle slagfeller.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Spørs hvordan de sender dem og dermed hva frakta kommer på. Vill gjetting på frakt 40 dollar. Da blir frakt + feller ca 1000 kroner. + 25%mva og et fortollingsgebyr. ca 1350 totalt. Besparelsen per felle i forhold til jaktfall blir i så fall i overkant av 35 kroner!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Du får ikke oppgitt frakten når du bestiller. De må beregne denne manuelt. Har handla fra dem flere ganger uten problemer. Ellers er min personlige mening at når det er såpass lite å spare, som det etter hvert har blitt, er bra å handle hos de norske nisjebutikkene hvis vi vil ha de en stund. Hvis de har det du skal ha da.

Link to comment
Share on other sites

En grunn til dette kan være at 110 er ganske så omdiskutert med tanke på lovligheten. I rundskrivet fra dirnat 2012 står det at fellene skal ha "doble slagfeller og kan ha doble slagbøyler. At ei felle skal ha dobbel slagfelle er jo totalt intetsigende så jeg vil tro dette er en trykkfeil og at det skal stå doble slagfjærer. Er i alle fall den eneste fornuftige forklaringen jeg kan finne, hvis noen har andre forslag så kom med dem! Dette stemmer forøvrig overens med kravet til bisamrotte som er 120 eller tilsvarende.

Har forøvrig sendt mail til dirnat for å høre hva som er meningen med formuleringen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...