Jump to content

Kikkert til revejakt??


Brede

Recommended Posts

Lurte på om noen veit om en bra kikkert til revejakt skal også brukes til åtejakt.

Kan hente det blir lange hold også :lol: så den burde være lyssterk og bra forstørring. men minste forstørring bør ikke være over 3 eller 4 8)

Men den skal ikke koste så veldig mye så 5-6,000 ,- max :P

Har titta litt på Lepould men dom er vistnok ikke så bra når det er mørkt. har sett på Nikon og OXO.

Nikon veit jeg er bra men skal man ha en bra Nikon kikkert så blir det litt mer enn 6,000 :P

er ikke sikker på OXO men har hørt noe bra og noe dårlig om dem.

Så veit dere om noen som er bra til en billig penge?

Link to comment
Share on other sites

Jeg driver mye med lokkejakt på rev og åtejakt. Bruker selv en Sightron SIIISS 3,5-10x56 og er kjempe førnøyd med den. Har skutt rev i skumringen under lokkejakt. Sinnsykt bra lysgjennomgang og rødpunkt som lysstyrken kan justeres på. Ikke testa den på åtet enda, men den er sinnsykt bra i mørket så regner med at jeg blir like fornøyd der. Koster 6990kr hos jaktfall.

Link to comment
Share on other sites

Var selv inne på nippet på å handle Nikon etter å ha lest bra omtaler her inne, men rota meg borti en Zeiss til 3 ganger prisen istedet.. Om den er 3 ganger bedre vet jeg ikke :) Nikon har større utvendig diameter på okularet motså tilsvarende Zeiss, det krevde høyere montasjer.

http://www.xxl.no/jakt-vaapen/optikk/kikkertsikte/monarch-mce-2-5-10x56sf-m-il-r4-b-30mm-m-lys-9005272

 

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=24&t=14557&p=161725&hilit=monarch#p161725

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...