Jump to content

Pistolskyting i Bø.


evert

Recommended Posts

Vurderer å forsøke å komme inn på et studie på høyskolen i Bø. Som skytter vil jeg vite hvilke tilbud som finnes i nærområdet.

 

Finner forsåvidt noe sparsom info om pistolklubben i Bø på nett:

 

http://idrett.speaker.no/organisation.a ... ntid=23458

 

Hadde satt pris på om noen her på forumet kanskje kunne fortelle litt om hva de driver med før jeg ringer og maser på kontaktpersonen/nummeret som står listet..

 

Hvilke andre muligheter har man som skytter om man flytter til Bø? Jeg liker nemlig annet enn pistoler også..

Link to comment
Share on other sites

Det er uten tvil det mest dustete forslaget jeg har hørt på lenge!

Det finnes overhode ikke noe skyteaktiviteter i Bø. Det er ikke noe jakt, og de hater i tillegg luftvåpen. Det eneste de gjør der er å drikke kaffe på bedhuset og gå på felles tur i skogen.

Så det så! :(

Link to comment
Share on other sites

Det er uten tvil det mest dustete forslaget jeg har hørt på lenge!

Det finnes overhode ikke noe skyteaktiviteter i Bø. Det er ikke noe jakt, og de hater i tillegg luftvåpen. Det eneste de gjør der er å drikke kaffe på bedhuset og gå på felles tur i skogen.

Så det så! :(

 

Jeg ser at du tydeligvis har vært ekskludert fra "det gode selskap" i Bø Hassel.. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Skulle ikke du begynne på Ås?

I prinsippet er jeg enig med Hassel, men skulle du finne på å flytte til Bø har jeg en hytte og ca 50 mål tomt 20 km unna, naboene er vant til skyting så der kan du selvfølgelig skyte litt pistol hvis du vil. Er ikke nok plass til noe særlig rifleskyting der , men greit å skyte hagle.

Kan også legge inn litt godord hos en av de større grunneierene så det burde være muligheter for jakt.

 

Du har jo også Holla banen rett i nabolaget.

Link to comment
Share on other sites

Skulle ikke du begynne på Ås?
man kan ikke alltid plukke fra øverste hylle.. tanken på å forsøke å komme inn i bø har eksistert en stund. nåvel, det er uansett ikke noe som er skrevet i stein.

 

Alle skyte- og jaktmulgheter er uansett velkomnenår tiden er inne..

Link to comment
Share on other sites

Begynner å høres mer og mer trivelig ut dette her! Var redd for at jeg blei nødt til å smugskyte luftpistol på enellerannen trang studenthybel..

 

Ikke dra... :(

 

Sier du som både har stukket av til texas og nederland i løpet av de årene vi har kjent hverandre.. neida, det er hyggelig å være ønsket.

 

Men så på det sånn: hvis jeg kan bo noen år i bø, og få meg utdannelse sånn at jeg kan ha en jobb jeg både blir rik og sunn av, da kan vi jo ha det enda mer morro seinere!

Link to comment
Share on other sites

Øvre Bø skyttarlag er i hvert fall knall for rifle. 200kr i årskontigent og fri bruk av skytebanen utenom utvalgte røde dager og visstnok kirketida... Bare lapp skiver og sett de inn igjen etter deg + heis/senk rødt flagg.

 

Har du andre spørsmål om Bø er Krone her på forumet derifra samt at jeg kan skryte på meg 3 år med studier der uten at jeg blei noe smartere av den grunn...

Men sabla bra studentmiljø med mye bra konserter og muligheter for konsumering av alkohol når det måtte ønskes.

Link to comment
Share on other sites

Kort veg over til Meheia, så du kan trene med Notodden på mandager og en del lørdager i vinterhalvåret, ellers er det jo silhuett, både rifle og pistol på samme område på sommerstid, samt at Kongsberg da har uteskyting 25 meter og felt, samt praktisk trening hver uke. Skal sikkert trene der f.k. lørdag.

Ellers kan du jo ta turen mot Grenland, er vel et par pistolklubber der også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...