Jump to content

Montasjer til Tikka m695


Vinglepetter

Recommended Posts

Heisann, er relativt ny til dette med våpen, og håper dere kan dele deres anbefalinger/erfaringer!

Jeg har anskaffet meg en Tikka m695 i 6,5x55, nydelig våpen forsåvidt! Men så kommer jeg til problemet, denne hadde noen gamle ringer som ikke passer til kikkerten i det hele tatt, da jeg trenger en for kikkert me 30mm rør. Hvilke montasjer burde jeg gå for for å få kikkerten så lavt som mulig uten om å ta opp i bolt? Må vel nevnes at det er 56mm åpning, tror jeg har hørt at dette kan gjøre at du må ha høyere montasjer en eller annen plass.

 

På forhånd takk! :)

 

Edit: Ser mange fører optilock ringer/baser til Tikka, vil disse i low fungere greit med 56mm objektiv?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Virker som jeg har gått på nybegynnerfeilen. Antok at winge våpen som jeg bestilte både baser og ringer fra, hadde baser og ringer som stemte overens, noe som ikke var korrekt. Så ikke den store advarslen mot at bildet kan avvike fra produktet, der det var avbildet ring med tapp. Men det jeg lurer på er mangelen på opplysning rundt det, skulle vel kanskje forhørt meg mer. Men hvor kan man få tak i rette ringer til baser, som er 30mm low?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...