Jump to content

Deler til Hammerli 208/215


Tjukken

Recommended Posts

Hei, er på jakt etter magasin til min Hammerli International.

Men er ikke sikker på om den er en 208 eller 215, da det kun står Hammerli International (made in Sveits) på den.

Mulig magasinet er likt på disse 2.

Noen som vet om et sted her hjemme, eller på nettet som det er mulig å få deler til dette våpenet?

:?:

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde først ringt litt rundt til forskjellige forhandlere i Norge, fører ikke det frem hadde jeg hørt med huntershouse.dk i Køben.

 

Du kan ganske sikkert finne et på Egun.de også: http://www.egun.de/market/list_items.php?PHPSESSID=04a9139d165870d95e7257cdb698d1d4&mode=qry&plusdescr=off&wheremode=and&query=h%E4mmerli+208

 

PS! Nå som du har en .22 i hus så er det bare å begynne og tenke på en S&W 586/686 revolver ikke sant? :mrgreen:

 

~Trond

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde først ringt litt rundt til forskjellige forhandlere i Norge, fører ikke det frem hadde jeg hørt med huntershouse.dk i Køben.

 

Du kan ganske sikkert finne et på Egun.de også: http://www.egun.de/market/list_items.php?PHPSESSID=04a9139d165870d95e7257cdb698d1d4&mode=qry&plusdescr=off&wheremode=and&query=h%E4mmerli+208

 

PS! Nå som du har en .22 i hus så er det bare å begynne og tenke på en S&W 586/686 revolver ikke sant? :mrgreen:

 

~Trond

Takk for tipset Trond.

Men her blir ikke noe revolver nei.

Jeg er ingen revolverskytter, og de døde ut i Deadwood city for mange år siden!

 

Men skal ikke se bort fra at det blier en pistol i 40 S&W......

 

:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da var problemet med manglende reservemagasin løst.

Var en tur innom Winge å målte magasinet til S&W mod 41, cal 22, og det var kun hundredels mm fra orginalmagasinet.

Så det gled rett inn i Hammerli`n, men det var fremdelse 2 problemer.

1. Det låste ikke i rett posisjon og ved å skyve det helt inn låste det sluttstykket fra å gli frem når en tok ladegrep

2. Det mangler en tapp i innmaten som gjør at ikke sluttstykket blir stående i bakre posisjon.

 

Nr 1 løste jeg ved å ta frem gamle metallarbeiderkunnskaper.....

Filte et spor nederst på baksiden av magasinet, slik at låseannordningen slår inn.

Dette ble gjort med nøye merking og nøysommelig måling/testing.

Nr 2 har jeg ikke løst ennå, men dette kan gjøres ved å overflytte innmaten fra orginalmagasinet hvis dette går i stykker slik at jeg må bruke reservemagasinet...

Uansett kan magasinet brukes om noe skjer med orginalmagasinet, og kostnaden var 295 og 1 times arbeid. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...