Jump to content

Jakttelt


arieltho

Recommended Posts

Er det noen som vet om en får kjøpt et såkalt "Amerikansk" jakttelt her til lands. Typen jeg mener er mye brukt til guidet jakt (jaktleirer) i Nord Amerika. Teltet har form som et hustelt, mulighet for ovn/vedfyring, duk av stoff, og kanskje det som kjennetegner teltet best er at ramma er utenpå selve teltet og duken henger i denne.

Link to comment
Share on other sites

Ja, har vært på xxl ol, men de har ikke det jeg er ute etter. Pamir er ett knallbra telt, vi har brukt pamir 20 i jaktleiren nå i 6 år. Denne jaktavtalen er nå over så jeg kommer til å jakte mer aleine med laikaen min. Da kommer vi til å ha turer på en 5-6 dager og har behov for å ligge godt,ha vedovn for å tørke klær ol.

 

Pamir 20 veier 86 kg og jeg trenger noe som er lettere og kjappere og sette opp. Det nærmeste jeg kommer er nok Reisagammen til nordtro, denne er mindre og veier "bare"31 kg.

 

Teltet jeg leter etter ser ut som pamir 20 (hustelt) men er en del mindre. Det har ikke innvendig stålramme men det har utvendig ramme m/hemper som teltet henger i. En kan altså lage rammen selv ute i skogen av lange tynne stokker og så henger du teltet i disse. Takk for linken til cabelas det var nesten rart jeg ikke fant der, da det har vært i en jaktfilm fra nord amerika jeg så disse teltene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...