Jump to content

Rådyrhund med følge søkes


Ragg

Recommended Posts

Hei!

Har et rådyrterreng i Levanger med 4 dyr å felle. Nå har jeg blitt sviktet av jaktkompisene som har hund(en i utlandet og en som må prioritere hjortejakt).

Dermed spør jeg om det er noen her inne som har lyst og tid til å hjelpe til?

Er et skogsterreng med ikke altfor tett bestand, men dyr er det der. Ingen bilvei i nærheten så ingen fare å slippe hund.

Skulle gjerne hatt med en hund med fører og kanskje en mann eller to til.

Skal jakte i morgen. Søndag er familiedag denne uka...

Ellers har jeg også ukedagene ganske fri for tiden, sånn at viss du har mulighet da er det helt greit for meg. :D

Kjøtt deler vi litt på(så lenge jeg får minst et halvt ett!!!!).

 

Send ei melding viss du er interessert!

Link to comment
Share on other sites

Vært ute en tur i dag med en kamerat. Kom oss ikke opp så tidlig som vi hadde tenkt... Dermed gikk rådyrene av åkeren når vi kom dit ca halv 8. Var litt mørkt i skogen enda, så vi posterte i håp om de skulle komme utpå igjen. Men det gjorde de jo selvfølgelig ikke.

Så masse spor i dag, men nå var siste snøfallet sist søndag da.

Prøvde å drive og postere litt for hverandre, uten hell. Ble med en elg på post.

 

Fortsatt på leting etter noen som vil være med!

Link to comment
Share on other sites

Kunne selfølgelig hørt med de, men tenkte kanskje det var noen her inne som hadde lyst og tid.

 

Satte meg ut for å postere i det fine måneskinnet i går. Etter nærmere tre timer kom det to dyr beitende, og da måtte det ene dyret bli med meg hjem :mrgreen:

Stor fin bukk, 5 nesten 6 tagger. Geviret satt godt fast enda. Ikke veid slaktet, men vil anta ca 18 - 20 kg.

 

Spørs om det ikke blir en tur ut i kveld også med fjellduk, strandstol og ei kanne kaffe!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...