Jump to content

Ny tråd med tysk jaktterrier


Fenja og Huricane

Recommended Posts

Stort sett - så ønsker vi sosiale/greie hunder.

 

Men det går en grense :( .

 

Tispa mi - er oversosial - og det er et problem, både på jakt, og når vi går kveldsturen.

 

Alle hunder skal omtrent bli "ihjelhilst" - og det samme med mennesker.

 

Så til de som fortsatt tror at TJT - hopper opp og biter seg fast i traktordekket, og blir med rundt til traktoren parkeres:

 

Ikke alle er slik!!!!!!!!!!!

 

(men forrige helg - ble den upopulær i et hyttefelt. Katter er den ikke like så sosial med. Med unntak av husets katt.)

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig er den lettleselig på spor (markerer godt) - og ikke minst: Den går rolig. Trenger liksom ikke strikkline :lol: .

 

Når det gjelder søkutslag - er den på bunn-nivå.

Lostiden er kun noen få minutter.

 

Men sålenge den gir et brukbart resultat på ettersøk - og kan gi meg indikasjoner på at "her har det vært dyr for ikke lenge siden" - så skal jeg kunne leve med den :lol:

Link to comment
Share on other sites

berre ta kontakt så kan du få låne ein av mine som er ferdigtrent. det er skote over 20 hjort til no i haust for eine hannen min.100 % av kvalpane fra mitt oppdrett er spor/hi premiert før fylte 2 år. flere av dei må venta til dei har fylt 2 år før dei kan søke om championata sine,både viltspor og jaktch(hi)

http://www.jakt.nl/kvalpar%20familie.htm

harein dobbel ch som vurderast solgt

Link to comment
Share on other sites

ja det er noe av det som er vansklig å vite...

hva skal en se og undersøke siden det skrives lite.

http://www.ntk.org/" target="_blank

http://www.tyskjaktterrier.se/" target="_blank

http://www.tjtk.se/" target="_blank

http://www.den-tyske-jagtterrier.dk/" target="_blank

littt sider jeg leser på for å bli kjent med rasen :D . jeg er sikker på at jeg skal ha rasen, men det vansklige er å finne en best mulig tysker. jeg selv er ute etter den opprinlige hunden som gjør arbeidet over og under jorden.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt 3 dachser, og alle har jobba godt under og over bakken. Jaga mink, rev, grevling som hihunder. Og rev, hare rådyr og hjort over bakken. Begge deler så det grein etter......

 

Merkelig at Tyskeren min blei likedan :D

 

Har derfor god tro på at det er minst 90% eier som former bikkja,og ikke bare blodlinjer.

 

I år har det fallt ca 60 harer, 4 rådyr, 20-25 mink, 1 rype og hatt mange hiloser, men på grevling uten fall med denna karen.

 

46351_1517347665877_1600051205_1207750_4949327_n.jpg

 

Alsidig, ja så absolutt :mrgreen:

 

Kommer fra http://www.hundeberget.net/23998866

Link to comment
Share on other sites

Det er helt sikkert at eier betyr mye for hva man får ut av hunden.

Men har hørt at mange tjt er for store for hi og at noen avler hardere på de drivende egenskapene?

 

miljøet rundt denne rasen virker uorganisert og det er vanskelig å vite hvor man skal gå :?:

men jeg er i startfasen med å kartlegge og noen å ringe for en hundeprat er det nok der ute.

 

Pekka

Link to comment
Share on other sites

Hei Pekka.

Du kan bare ringe meg. Jeg er rase representant for tysk jaktterrier. Du kan ringe meg på

tlf: 908 68 902

 

Jeg er enig med Makkieboy. Det er vi som avgjør hvoran hunden blir, ikke bare hvilke linje den kommer fra.

 

Hilsen Ado

Link to comment
Share on other sites

Hej Pekka.

Hvis det bare er jagthund du vil ha, så har jeg en meget stærk tispehvalp som har haleknæk. Den vil ikke kunne bruges i avl eller til udstilling, så hvis det er viktig skal du ikke ha den. Den er lidt over en måned gammel. Hvis det har nogen interesse, så ring mig på tlf 40330530 for at få mere at vide om forældre og linier. Om du ikke vil købe nogen hvalp er du fortsat velkommen til at komme og se mine Tjt.

 

Von Erbs.

Link to comment
Share on other sites

Hei Pekka.

Du kan bare ringe meg. Jeg er rase representant for tysk jaktterrier. Du kan ringe meg på

tlf: 908 68 902

 

Jeg er enig med Makkieboy. Det er vi som avgjør hvoran hunden blir, ikke bare hvilke linje den kommer fra.

 

Hilsen Ado

 

Det kan jeg love deg at jeg skal..

 

Takk

Pekka :D

Link to comment
Share on other sites

Hej Pekka.

Hvis det bare er jagthund du vil ha, så har jeg en meget stærk tispehvalp som har haleknæk. Den vil ikke kunne bruges i avl eller til udstilling, så hvis det er viktig skal du ikke ha den. Den er lidt over en måned gammel. Hvis det har nogen interesse, så ring mig på tlf 40330530 for at få mere at vide om forældre og linier. Om du ikke vil købe nogen hvalp er du fortsat velkommen til at komme og se mine Tjt.

 

Von Erbs.

 

Takk for tilbudet.

hadde nok vært greit med valp på de premissene denne gangen. men har en grunnholdning at når jeg først skal ha en valp skal utgangspunktet være det beste.

Vet jeg ville synes det var kjipt hvis den skulle bli grisegod og jeg ikke kunne brukt den i avl.

Men tar gjerne kontakt for å se og snakke om rasen og jakt.

 

Takk

Pekka

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Absolutt enig.

Det er en vanskelig rase og kartlegge siden den har så mange bruksområder.

er det egne prøver for Tysker? hva innholder den og hvordan bedømmes det. Må ærlig innrømme at jeg er kjempe fasinert av rasen. Kommer uttvilsomt til å kjøpe.

Videre, er det noen som har noen lure tips å komme med?

Er det oppdrettre i tyskland osv enn burde se til?

Link to comment
Share on other sites

alt dette står forklart i tyskjaktterrier tråden...men egne prøver er det for tysker.både avlsprøve og fullbruksprov som de kaller det..

i avlsprøven blir de målt,høyde bryst.og sjekket om de er skuddredd.

deretter er det i kunsthi(grevling),vannpassjon,og drevprøve..der de blir målt oppimot mange elementer,losmål,skarphet etcetc.

kan være vanskelig å få brae hunder i fra tyskland visst man ikke har kontakter.de sender avgårde"skithundene"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...