Jump to content

Winchester M70 ss .308


AndersN

Recommended Posts

Hei!

 

Har nå nesten kjøpt en Winchester M70 ss i 308. Fikk et godt tilbud på pakke, så jeg slo til! Venter bare på våpenpapirene, så henter jeg rifla..

Har en Leupold VX2 3-9x50 jeg skal sette på. Skal brukes til jakt på det meste egentlig, gås, rev, kråke, evt rype om den ikke eksploderer av dette kaliberet, og kanskje elg senere..

 

Er det noe jeg bør være oppmerksom på med denne rifla?

Noen som har erfaringer/informasjon å dele? :)

 

 

modellbetegnelsen endret av Flashman

Link to comment
Share on other sites

Det er vel blitt skutt alt fra spurv til elefant med .308 Win, så kalibervalget bør du ikke bekymredeg for.

Dess uten er Winchester M70 noe av de stiligste rifler som er bygd (etter min mening), og jeg har for tiden tre stykker :D .

Nå vet jeg ikke om rifla di har den nye avtrekkeren, men ellers er ting å være obs på med disse riflene er at avtrekket muligens vil trenge justering og at du ikke strammer den midtre skjefteskruen for hardt. (Den som sitter i forkant av avtrekkerbøylen og som er skjult av magasinlokket).

Link to comment
Share on other sites

Skal du bruke den på rype, så ville jeg ha valgt en Fmj kule som er spiss, kontra butt. Fort gjort å enda opp med vrengt polvott med ei butt i rypa. Lader du selv, er jo lapua scenar et alternativ. Men da som en slapp ladning, så hullspissen ikke åpner seg. Åpner den seg, blir effekten som ei varmintkule. Derfor lad med måte ;-).

 

Ellers vil jeg anbefale og sette på lyddemper, digg å jakte uten hørselvern, samtidig som rekylen blir reduser en god del :D . Alle min rifler har pdd lyddemper, og slik vil det forbli i fremtiden.... :D:D

Link to comment
Share on other sites

En ordentlig laget M70 er jo ei kjemperifle, og de har bygd en helt ny fabrikk for å lage de bedre enn før så det må jo bli bra.

jo lapua scenar et alternativ

Fås ferdig som 155gr og 167gr, denne ammoen skyter hull i hull i en god rifle (min Sauer 200STR f.eks.) og eksploderer neppe i ei lita rype med den lave hastigheten de egentlig har.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Jeg lader ikke selv nei.. Er helt ny i riflebransjen, forsåvidt her på kammeret også..

Dette blir min første rifle, gleder meg som en unge til å hente den!

 

Men har jeg kanskje misforstått navnet på rifla? Er det ingenting som heter W70? Så kanskje feil på lappen på rifla.. Var vel kanskje M70 :)

 

@Arrowmaker: Det høres bra ut! Skal høre med forhandlern om avtrekkern.. Rifla er jo helt ny, men det utelukker ikke at den har vært inne hos dem en stund..

 

@243 Winchester: Kanskje ikke dumt, skal ha det i bakhodet! Polvotter har jeg nok av... Lyddemper kommer etter hvert. Rifla er (som du helt sikkert vet) ferdig gjenga, så det blir nok en maxim (tror jeg den het) demper på den..

 

Takk for alle tips! Gliset blir bare breiere og breiere! :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...