Jump to content

lett og rimelig .22 wmr?


steffen

Recommended Posts

  • 7 months later...

også var det lysten på ei bøylerifle i .30-30 eller .44 da...

 

jeg prøver så godt jeg kan å overbevise meg selv om at jeg bor ikke i usa, og kalenderen viser ikke 1873.

dessuten vil jeg kunne gå inn på de fleste g-sport forretninger og kjøpe ammunisjon.

Link to comment
Share on other sites

hva finnes av lette og rimelige boltrifler i .22wmr, gjerne med syntstokk?

jaktdepotet selger savage og cz i 22wmr. har selv ei cz 22wmr og er veldig fornøyd med børse og kaliber. er ikke vanskelig valg dette da...skal du jakte småvilt så 22wmr er et kjempekaliber.

Link to comment
Share on other sites

neida ingen disk fra min side i hvertfall :wink: begge disse småkalibera funker fint på småvilt,22mag har jeg erfaring med og hmr17 har mange andre skrivet fint om så den er nok grei skjønner du.... men innledningsvis var det ei lett og rimelig børse i 22wmr det dreide seg om så da antok jeg det var småviltjakt som var tema.... :?:

Link to comment
Share on other sites

Letteste 22 Mag rifle er Savage 93F. Lett pipe - litt tynn syntstokk - men suverent avtrekk sammenlignet med CZ.

 

Skulle jeg hatt en CZ idag ville det blitt en 455. Er nesten litt dumt å kjøpe en 452 når en får en 455 til nesten samme prisen. Om bytte pipe muligheten ikke har noen umiddelbar appell er det liten tvil om at en eventuell salgsverdi nok er høyere på en 55 vs en 52.

 

55 American i 22 Mag bør ligge på ca 4500,- så bør en påregne en god lapp ekstra for ett justerbart avtrekk av skikkelig type.

Men vektmessig er Savage'n best...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...