Jump to content

En tankevekker om nettbruk


Melvin

Recommended Posts

Vil bare komme med en liten tankevekker.

Fra tid til annen dukker det opp div emner som kan inneholde temaer som kan være litt "politisk" ukorrekte og noen henviser også kanskje til ting som er litt på kanten av lovverket. Noe det som regel ikke er mangel på her inne er meningers mot, noe som kan være både positivt og negativt. Men det som overasker meg litt er at noen tror Kammeret er et lukket nettforum, i vertfall later som.

 

Som en liten øvelse kan de som vil gjerne bli med på en test.

1.Åpne opp http://www.google.no" target="_blank og søk på en tema man har vært delaktig i å skrive om.

De mest aktive vil fort finne et av sine innlegg på den lista vis man titter etter.

 

2.Skriv inn nick og et emne eller ord man har skrevet om. Og du vil garantert finne dine innlegg på toppen av lista.

 

Dette burde gi de fleste en liten tankevekker på hvor "åpent" forumet egentlig er. Og så lenge posten din ligger på et åpnent emne vil den ligge tilgjengelig og søkbar for en VELDIG lang stund.

 

De fleste her skriver under et "anonymt" nick. Men med litt data kunskaper og god tilgang på Facebook er det ikke veldig vanskelig og hente fram personalia på de fleste.

 

Bare et lite tips og hint :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg for min del synes trådstarter kommer med ett godt poeng. Selv om det ikke er hemmelig det som vi skriver her inne så er det ikke dumt å sette fokus på denne problemstillingen. Det får kanksje de fleste av oss til å tenke oss om en ekstra gang før vi poster usaklige eller ellers andre ugunstige komentarer. Dette er kanskje med på å gjøre forumet vårt bedre også! Slik sett så er det vel en "Win-win situation" om det er det som er resultatet av at vi alle tenker oss om litt ekstra, før vi poster neste gang!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...