Jump to content

Import av våpen og våpendeler


M67

Recommended Posts

Jeg funderer på å kjøpe pipe og låskasse i utlandet, nærmere bestemt New Zealand.

 

Her hjemme fungerer erhvervstillatelsen/godkjent våpensøknad, som importtillatelse, og må vel sendes tollen når våpnet ankommer?

Men, for å utstede eksporttillatelse krever Kiwiene altså importtillatelse, og de begriper neppe mye av den norske utfylte og stemplede søknaden? Hvordan gjør man dette i praksis?

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Nå kommer du til å få flere forskjellige svar tipper jeg.

 

Uansett... Here it is!

1 Innvilget søknad hos politiet

2 Søknad hos UD om importlisens, tar fra noen dager til 1 uke som regel. Det er denne kiwiene skal ha.

 

Nå kommer helt sikkert enkelte til å si at ervervelsestillatelsen er godkjent etc... Njaa... Men det er det flere exportører/produsenter som driter i! De SKAL ha importlisens fra Norsk UD... punkt.slutt

 

Link UD: http://www.regjeringen.no/nb/dep/ud/dok/veiledninger/2006/nedlastbare.html?id=270555

Link to comment
Share on other sites

Lite tips, ta en kopi av brevet fra UD, det KAN være tollerene spør etter det og da er det greit å ha i baklomma. Om det ikke kommer klart frem av linken til Poacher så fikser du alt via e-mail. Papiret fra UD er gyldig i 6 måneder, så ikke søk for tidlig - det KAN også skape litt krøll - jeg er i den situasjonen selv om dagen nemlig.... :x

 

Ervervstillatelsen driter de i uansett - jeg har aldri blitt forespurt den ved import, den har jeg vist hos tollen da jeg toller våpen/deler selv kun.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...