Jump to content

Tørrtrening og snap caps


Lindy

Recommended Posts

Tørrtrening er viktig etter det eg ser, og sidan eg nyttar pistol i .22lr må eg vel nytte dette kaliber. Eg har kjøpt ei type snap cap som må matast ein og ein , noko som er litt problematisk på min buckmark når ein skal få flyt i treninga. Har ein alu-type ,men den skal kun nyttast til magasintrening, ikkje til avtrekk. Nokon gode råd om kva eg kan kjøpe, evt lage sjølv ? Har prøvd å søke, men ikkje funne fram. Set pris på evt linkar.

Link to comment
Share on other sites

Tja......etpar bæreposer med 22LR tomhylser skulle vel også funke, men

det er litt mere styr og mate på dem. Dem er jo gratis og er som oftest sopt opp i en bøtte på skytebanen. En rimelig nødløsning kanskje.

 

Ellers får man kjøpt en slik plastplugg med vimpel som kan sitte i hele tiden.

Tror Stenvåg har slike til Walther SSP.

 

Dem røde snap capsene til 22 som man får ymse plasser bare sprekker

og er ubrukelige.

 

Tror man må bare ringe rundt og høre hva dem har rundt omkring.

Link to comment
Share on other sites

Ville vel valgt noe mere skåsomt en metall.

Plastpropp eller treplugg av ett eller annet som måtte passe. Kanskje tuppen på desse røde ubrukelige snap cap's kan komme til nytte.

 

Ville kjøpt en slik ferdig plast plugg som kan stå i hullet hele tiden.

Det finnes rundt omkring. Man må bare spørre og sjekke litt.

Link to comment
Share on other sites

Selvom moderne .22-våpen normalt er såpass godt tilpasset at tennstiften ikke når kammerkanten, hender det at deler smis ut av mye klikking, og at tennstiften når frem tilslutt allikevel. uansett hvilken metode du velder å bruke for å skåne våpente under tørrklikking, er det fornuftig å følge med på hvordan delene tar imot slitasjen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...