Jump to content

Beartooths kolbeforhøyer


bjoernstad

Recommended Posts

Har den selv på riflen min (M98K 30-06). Fungerer kjempefint med innleggene. Eneste problemet jeg har er at putene forsvinner over på den "andre siden" av kolben, og at jeg må justere de noe tilbake for å få perfekt kinnkontakt. Vil muligens fungere bedre om en binder putene til kolben med enten tråd eller teip, og deretter får overtrekket på.

Riflen ser ikke fantastisk lekker ut med dette på, dog har denne kombinert med Beartooths rekyldemper gjort skytelivet mitt langt mer komfortabelt.

Link to comment
Share on other sites

Har selv en slik kolbeforhøyer og den ble tatt av igjen etter elgjakta, alt for ustabil i min smak, den sklir over på ene siden slik som Tjuagutt skriver. Men det er jo selvfølgelig en mulighet å teipe fast putene, må vell prøve det jeg også før jeg legger den helt bort. Og som skrevet tidligere, børsa blir ikke direkte pen av denne, men er selvfølgelig en praktisk og grei løsning hvis man får satt putene godt fast.

Link to comment
Share on other sites

Man tar: et billig sitteunderlag, en rull gaffatape, og en elastisk patronholder.

 

1. Skli på patronholderen og plasser den der du normalt har avtrekkerhånden, på pistolgrepet.

2. Klipp ut passelige emner med sitteunderlag. De skal ikke være så brede at de går ned på kantene av kolben, de skal ligge på toppen. Legg på ett lag, teip det ned med gaffa. Legg på nytt lag, teip ned. Etc, til du har passelig høyde.

Trikset er å teipe ned for hvert lag, ikke legg 3 lag og bruk en teipbit for å feste det. Med å teipe ned hvert lag blir det solid, og ikke vinglete.

3. Nå bruker du riktig mengde vold og banning for å trekke den elastiske patronholderen som ligger på pistolgrepet, tilbake mot degselv, og over kolben.

 

Voilà!

 

pb090189.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...