Jump to content

Hund lånes ut


bobbcat123

Recommended Posts

Låner ut min 3,5 år gammel russiske støver til erfarne jegere.

Grunnen til at jeg låner ut bikkja er at jeg for tiden har en laika-valp/unghund som krever det meste av min oppmerksomhet. Hunden er rett og slett for god til at den står i hundegården.

 

Litt om hunden:

 

3,5 år hannhund, ekstremt rolig og stødig i nervene. (derfor tør jeg låne den bort) Jager? hmm..hva skal jeg si? Det den ikke jager er ikke noe vits å jage! Spøk til side, den jager alt av rovvilt på 4 føtter, selvsagt funker den også veldig bra på hare! Totalt sett er det en veldig god hund med en enorm jaktlyst!, derfor vil jeg ha erfarne jegere til denne hunden.

Det er for øvrig skutt noen gauper, bjørn og hare for den så meritter har den så det holder.

Om den er kløvrein? hmm... skal ikke lyve å si nei på det for den har jaget elg når den ikke finner noe annet å jage under frisøk, slipper du på spor er saken biff;-). Dessuten slipper den for øvrig elgen etter en kort stund, så noe stort problem er det ikke foreløpig.

Den har godkjent sauerenhetsbevis men hunden er ikke saueren! (til orientering)

 

Premisser jeg setter:

 

Erfarne jegere, erfaring med jakthunder, hunden slippes ikke i nærheten av offentlige bilveier, jernbane etc. (gjør den løs, rev, hare, gaupe gir den seg ikke! og km går fort unna når det gjelder denne rasen...)

Erfaring med Garmin astro hundepeil. (følger med bikkja).

 

Høres dette spennende ut er det bare å ta kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...