Jump to content

Trenger råd


Stian747

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg vet at kjøp av rifle har vært diskutert 1000 ganger her, men jeg drister meg til å spørre om råd.

 

Jeg har i dag en 30-06 XL7 Marlin. Jeg ønsker å kjøpe en 6,5x55 da jeg har blitt bitt av panikk for at den skal være litt ensom i våpenskapet.

 

Jeg har i dag sett på en Browning A-bolt. Denne satt godt i hånden. Er også ferdig gjenget for dempet. Noen som har erfaringer med dette våpenet?

 

Alternativet mitt er en Tikka T3 av ett eller annet slag.

 

Noen som kan gi meg litt råd?

 

Har også tenkt meg et sikte til 6000-8000 kr.

 

Mvh

Stian

Link to comment
Share on other sites

En liten kommentar til ferdig gjenget løp for demper : Fikk beskjed av min forhandler at A-bolt / X-bolt ble sendt til børsemaker for ny gjenging pga. amerikanske standarder. Vet ikke hvor mye hold det er i dette, min X-bolt ble i hvert fall gjenget på nytt (uten ekstra kostnad for meg selvsagt :) ) før min A-tec TMM4 ble skrudd på. Greitt å sjekke dette i forkant dersom demperen skal kjøpes senere.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar!

 

Jeg har vært litt rundt og tittet på rifler nå. Jeg holdt i en Tikka T3 med KKC stokk. Jeg har ikke helt klart å glemme denne riflen :D

Den blir en del dyrere enn tenkt pga kkc stokken som er ganske kostbar. Dette i forhold til en Browning a-bolt. Synes dere det er verdt de ekstra penga for å få en KKC stokk?

 

Hilsen

Stian

Link to comment
Share on other sites

syns sjøl kkc stokker ser grom ut, men har aldri holdt ein, den er dyr syns eg då, men du kan jo kjøpe deg ein super varmint, så får du eit knall bra rifle spør du meg, va faktisk ein her inne som skreiv ein gang at han fekk samme god følelsen av å skyte me ein super varmint så ein sako trg til vel dobbel pris, og de sier vel litt :D . at folk skrive masse dritt om plasten på tikka er berre vaas syns eg, har aldri tenkt over de, eller hatt noe problem me plasten

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...