Jump to content

Hjorte drag (akebrett)


C.E.A.

Recommended Posts

Alle som alene har dratt ut endel hjort fra skog og hei vet at dette kan være en utfordring. Er man flere i sammen så er det enklere. Da jeg jakter endel alene har jeg lenge sett etter noe til å legge dem på for å lette denne jobben, laget en slede i aluminium i vår men har ikke skutt dyr nær der den ligger så den er ikke testet. Hadde en tråd på Kammeret om den.

 

I høst dukket denne opp på Finn.no

 

http://www.finn.no/finn/torget/butikk/a ... e=24423048" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

(ser bildene mine allerede er lagt inn av selger)

 

Jeg fikk testet denne for kort tid siden og det var fantastisk, arbeidsmengden min var som om vi var 2-3mann. Terrenget ser kanskje litt enkelt ut men det er det IKKE, fullt med tuer på langt over halvmeteren. Drar man en skrott i slik terreng vil den hele tiden sette seg fast og man tappes for krefter ganske raskt. Der der var overvann "planet" den nesten.

Altså et fantastisk hjelpemiddel de fleste steder. Selvsagt vil den slites i mye stein og ur men der hvor der er gress, mose eller lyng så er den et must for gamle folk som meg. Vekta er der heller ikke noe å si på : 1800g el. 1,8kg

Selve selen er min egen patent, laget av sikkkerhetsbelte fra bil, disse er veldig tettvevde og stive så de holder formen selv ved hard belastning.

 

P1000288.jpg

 

Dyret på bildet har slaktevekt på 65kg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...