Jump to content

Bever


johals

Recommended Posts

Går beveren til ro for vinteren i denne tida? Var på beverjakt hele helga, men så ikke snurten av beveren utenfor hytta, selv om vi tidligere i veka hadde observert mye aktivitet i og ved hytta. På vannet er det is, med unntak av sundet/utoset, hvor beverhytta er. Burde ikke beveren vært ute på kvelden da? Vi er sikre på at det er bever i hytta.

Link to comment
Share on other sites

vent til våren.... er bekmørkt når den kommer ut nå.. hvis den i det heletatt kommer... (når du sitter der) mye mindre aktivitet på senhøst\vinter... ha litt is i magen og vent til de første råkene til våren da har du den en av de første kveldene..

 

 

lykke til

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker igrunn best å jakte bever om våren, MEN har allikevel hatt ganske bra hell med høstjakta sålenge det ikke er helt isdekt på vannet. Hvis det er trær/mat i fornuftig nærhet til det åpne oset du skriver om har jeg vanskelig for å tro at beveren ikke tar seg en tur ut iblant ennå. Mitt tips; kom deg ut om morran isteden. Jeg har mange høsttimer etter beveren både morgen og kveld, men alle fellinger (og nesten alle observasjoner) har skjedd på morrakvisten. Den siste beverfellinga jeg var med på i fjor skjedde 21. november.

 

Ikke gi opp! Lykke til :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...