Jump to content

Nybegynner AR-15 gasblokk spørsmål (Fikk min AR i dag)


creat

Recommended Posts

Vell da var jeg en lykkelig eier av en Olympic Arms AR-15 H-bar :D

 

Har fått kjørt en 100 skudd igjennom rifla idag, uten noe problem i det hele tatt :)

 

Har en slik type gasblokk med fronsikte påmontert, men det følger også med en gassblokk uten sikte. Ser at på den blokken som følger med

er det 2 skruer på siden i bunn av blokka, mens på den som er montert på nå er det ikke noen skruer, kun enn i bunn som går "oppover",

hvorfor er ikke likt :?:

 

Grunnen jeg lurer er at jeg vurdere å få satt på ett nytt forskjefte, og har ikke behov for frontsikte da dette skal være en open børse :)

Link to comment
Share on other sites

Fordi det finnes en haug forskjellige produsenter, som gjør ting på sin egen måte, "aftermarked" deler er ikke nødvendigvis i henhold til den orginale speifikasjonen.

Sikker på at blokka med sikte ikke er pinnet? skal i såfall være 2 pinner som går på tvers i underkant av blokka. disse vil kun være mulig å slå ut en vei, du vil se hvilken, av størrelsen på hodene. Men om du ikke har gjort dette før ville jeg overlatt dette til en som er kyndig. Det er også svært vesentlig at gasshullet i pipa treffer med det i blokka ved bytte.

Link to comment
Share on other sites

Sannsynligvis er den gassblokken med forsikte ettermontert, og festet med en settskrue.

 

Skru ut skruen og lirk blokken av.

 

Hvis den andre blokken du fikk med er den originale som stod på pipa fra fabrikken, så skal hullene til pinnene passe, hvis ikke så må du leke reodor felgen.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...