Jump to content

Husquarna mod.1640 cal 30-06


petrolhead

Recommended Posts

Den er sivil. Det er Husqvarna sin første egne sivile mekanisme (dvs under krigen laget de noen rifler til sivilt bruk men med egne m94 og 38 mekanismer) og den får skryt mange plasser.

 

1640 ble laget i flere utgaver - let den opp på nettet - mange svenske forhandlere har også slike inne. Et drawback er underbeslag av alu som ble innført ved ca nr 220.000. Kassen er ferdig boret med 6 hull - 4 oppå og 2 på siden dersom man ville ha en Lyman diopter.

 

Hvis du har kommet over en i 30.06 så kan jeg tipse om at Våpen Søilen har en i .308.

 

Jeg har satt meg litt inn i saken siden jeg planlegger å skaffe meg en slik selv.

Link to comment
Share on other sites

Er også i tvil hvis løp kan bli ett problem

Spørs hva du regner som et problem - de fleste børsemakere opererer med fast pakkepris for løpsemne, dreiing av profil og gjengeparti mot låskasse, kamring og montering. Litt søking på nettet og evt. en liten ringerunde bør gi deg de svarene du trenger.

Link to comment
Share on other sites

Er også i tvil hvis løp kan bli ett problem

Spørs hva du regner som et problem - de fleste børsemakere opererer med fast pakkepris for løpsemne, dreiing av profil og gjengeparti mot låskasse, kamring og montering. Litt søking på nettet og evt. en liten ringerunde bør gi deg de svarene du trenger.

 

Tar den HP, er du forresten den samme som jobbet hos VS for endel år siden? :)

 

Men jeg skal kun ha en børse eg kan knipe en rev med i ny og ne på landstedet og kanskje en gang i blant på noe skarvejakt.

Er ikke intressert i de store kostnader på denne børsa.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...