Jump to content

Beretta 471 Silver Hawk erfaringer?


Jonas.L

Recommended Posts

Da er det på`n igjen og undertegnede har lyst på klassisk hagle :D

Jeg er Beretta fan så det er det merket jeg ønsker meg, men kunne noen uttale seg om erfaringer med Silver Hawk?

 

Hvor entusiasmen for sideligger plutselig har kommet fra er vel av den enkle grunn at hare jakt etter gammel oppskrift er noe vi i jaktlaget

ser på som viktig og videreføre når "gamlekara" takker for seg og jaktformen forsvinner.

 

Jeg lurer også litt på om hvor mange skudd en Silver Hawk kan tåle over tid, så hvis noen hvet så hadde det vært supert med litt info.

 

Mvh

 

Jonas Lunde

 

(Jeg har en 682 Gold E fra 2010 m/ justerbar kam som muligens kan byttes mot god sideligger :D )

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Harejegere er i mine øyne " de gamle,harde gutta" og jeg har virkelig respekt for dem,

og det er en av grunnene til at jaktlaget skal satse STORT på harejakt i fremtiden.

 

Det er da i mine øyne obligatorisk med sideligger , reim , snadde og en "jegerknekk" på lomma, stor panne og flesk :D

 

Denne arven må aldri gå tapt.

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

Over/under har sine praktiske fordeler framfor sideliggere, men designmessig blir det som å sammenligne traktor og Ferrari! Livet er i grunnen for kort til ikke å ha sideligger med engelsk skjefte.

 

Jeg har ingen Silver Hawk selv, men har sett på noen inne hos Schou og synes de er meget lekre. I tester som man finner på internett får Silver Hawk positiv omtale, men vær klar over at man prismessig er ganske nær f eks en ny Arrieta med sidelåser.

 

Lykke til! Hilsen en med Darne sideligger (og to over/undere)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vurdert Arietta , men jeg har lyst på en avtrekker fremfor 2 og da så jeg på Silwer Hawk som et godt alternativ.

Har hørt mye pent om Merkel og Aya også, så har noen gode forslag tas det med stor takk.

 

(Børsa må riktig nok kunne skytes mye med så det er litt viktig)

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

Skal du ha sideligger med engelsk skjefte og ein avtrekkar ? :shock:

 

Eg har ein Silver Hawk som eg er svært nøgd med. Har sjølvsagt to avtrekkere slik som min gamle sideligger, og fuglen går i bakken den. Hagla har ikkje gått meir enn nokre hundre skot, så eg kan ikkje sei noko om slitasje over tid, men det er ei smekker og svært velbalansert hagle.

 

Lykke til med valg/kjøp.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 3 weeks later...

Ser at tråden har vært død i 4år og det uten at du fikk svar på ditt opprinnelige spørsmål, hvor mange skudd tåler en Beretta Silver hawk?

Jeg har ikke et eksakt svar på det, men den tåler minst en generasjons hard jekt og i tillegg mange turer innom leirduebanen. er det kun jakt det som er av interesse snakker vi om flere generasjoner. Har ingen selv, men har en en 626E som har fulgt meg i 25 år og som har noen tusen skudd på samvittigheten og det uten tegn på slark i mekanismen eller feilfunksjonering som sådan. Når jeg tenker etter har jeg faktisk to slike våpen en i 12 og en 20 + noen andre merker i cal 16. Har hatt noen o/u av god kvalitet, men følte det moralsk forkastelig å bruke slike verktøy i skogen.

Følg sideliggerdrømmen din før du har forkvakklet skytestilen din slik at den gode følelsen ved å jakte med et reinstrigglet jaktvåpen ikke går fortapt for alltid.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...