Jump to content

Zombie loads, et eksperiment i fler kalibre.


Hassel

Recommended Posts

Det er vel selvstøpte kuler som er det tryggeste. det kan jo bli rim på flyplassene både i Paris og London og da kan det ta sin tid før Hornady kulene kommer til Notodden. Bruker to ladninger. Det er enten passe stor dose svartkrutt og blykule, eller hjemmelagede blyhagl, eller finskprodusert animert krutt og blykule. I forhold til Zombier så må slag-hare flåes og jeg fikk endelig fatt i en kniv som er egnet til formålet, en kopi av oberst Bowie sin kniv, som er produsert av Gil Hibben.

Link to comment
Share on other sites

Nuh! Endelig en oppdatering og miraklenes tid er enda ikke forbi.

Til tross for utallige ufordringer (ikke misnt fra de levende døde) så ble det en runde med testing av 44 mag zombieloads. Dog ville ikke værgudne, tilfeldigheten og flaksen at chronoen virket, så det er fortsatt litt halveis. Men noe interessant (For meg i allefall) har da kommet frem. A) jeg må trene mer leidue (måte skyte en runde skeet på leirdue banen mens jeg ventet på trege kompanjonger med små barn)

B) like ladninger går forskjellig i nesten like våpen.

C) Jeg rekker ikke å teste 7 forskellige ladninger (Og røflig 600 skudd...selv med 5 forskjellige revolvere i .44) Når mine tvilsome våpendragere har med seg før nevnte små barn, som vil hejem etter kanpet 1,5 time utendørs på en kald skytebane i snøføyka....

D)Det er gøy å teste ut slike ladninger

E) jeg ,å (på et eller annet tidspunkt) Begrense alle variablene jeg prøver samtidig

F) Jeg må lærte meg hvordan man egentlig stiller på et ruger baksikte... :oops:

 

Jeg testet to ladninger. No 1 som har en 200gr SWC blykule og 9,3 gr N340 (Nb NB skutt i Ruger alt sammen) Den ga "ok" presisjon i alle våpen, både DA redhawker og ymse SA blackhawker. Rekylen var trivelig i de med løp p 7,5" og lengere og ble litt mer hissig i de kortere revolverene. Men langt i fra ubehagelig. I så og si alle så hadde jeg ti skudd inne for en kvart svart (Standard innstik skive) på 25 meter med anlegg over en stol Denne ladningen utpreget seg i 7,5" blackhawken hvor densatt eget tett og med to grupper på 3 hull som berørte hverandre rett ved siden av verandre. (på 10 skudd)

Nå har akkurat den revolveren en Beltmountain basepin, så det kan ha hjulpet på samlingen i forhold til de andre revolverene. I det misnte er den en keeper for neste runde.

 

Ladning No7, med 8,6 grain N32C og 200gr Frontier cast CMJ kule gikk ikek så bra (I forhold til No1) i SA revolverene men ga gode samlinger i DA revolverene. Dog ikek like fantastisk som no 1 i 7,5" BH'n. Men vel vært å jobbe videre med. Rekylen her var følt som litt mindre kvass en med 340, men kun rono kan gi bedre måling på dette. Jeg føler at jeg har lyst til å fylle .44 mag hysa med N32C til der kula stopper (ikke komprimere) og teste ut det også. Trivelig ladning med forbedringspotensiale.

Link to comment
Share on other sites

E) jeg ,å (på et eller annet tidspunkt) Begrense alle variablene jeg prøver samtidig

 

Akkurat det du sier der, det er noe man egentlig bør ha med seg i bakhodet, og huske på oftere. Jeg går i felle hele tiden, men har blitt noe flinkere med årene.

Link to comment
Share on other sites

Og dette med å kunne bruke samme ladning i flere våpen hadde jo også sine tilhengere i 1800-tallets ville vesten. Her var det mindre zombier, men desto mer innpåslitne og tildels grinete indianere, samt et innslag av utspekulerte banditter.

 

Så Colt leverte "Peacemakere" kamret i 44-40, slik at man kunne bruke samme ammo som i Winchester bøylerifla.

Link to comment
Share on other sites

Stor forskjell på samme kaliber og samme ladning IVara... det jeg er ute etter er en ladning som er "lik" i vidt forksjellige kalibre... slik som 45 colt, 44 mag, 44-40, 45 acp osv... alle de kalibrene som det er naturlig å bruke en 200gr kule i :mrgreen:

 

Forøvrig bruker jeg samme ladning til 44-40 vaqueroene og 1873 winchester replicaen ja :wink:

Link to comment
Share on other sites

Og dette med å kunne bruke samme ladning i flere våpen hadde jo også sine tilhengere i 1800-tallets ville vesten. Her var det mindre zombier, men desto mer innpåslitne og tildels grinete indianere, samt et innslag av utspekulerte banditter.

 

Mindre zombier i ville vesten?

Å nei du, den der dekkhistorien som gir indianerne skylden for både det ene og det andre, begynner å bli ganske gammel nå:

Red-Dead-Redemption-Undead-Nightmare-02.jpg

undead5_medium.jpg

article_read_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 4 months later...
  • 1 year later...

Ikke gitt opp... men endret alt for mange variabler igjen! Noe som inklederer at jeg har solgt nesten alle ..45 og 44 revolverene mine...

Men er fortsatt veldig glad i moderate ladninger, og håper på å få kommet igang igjen med noen runder når snåen har gått. (Har ogsåtusket til meg en 10mm... :wink: )

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Tråden er ryddet.

Vi behøver ikke ha oppskrifter på hvordan man lager eksplosiv ammo her inne.

 

Fra reglene:

Vi il ikke ha - Bajaspostinger eller andre postinger som gjenspeiler useriøse holdninger til lovverket og jakt og skyting, og ikke minst er skadelige for våre aktiviteters omdømme.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...