Jump to content

Hadelandscupen 2011


Kammerherren

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ups, det er jo bare fire uker til start av sesongen :shock:

Detta blir bare tia og veien, Tyristubben er ikke ferdig med stokken min ennå (lovet at jeg skulle få den i mitten av januar), og så skal hele stasen tilbake til Garthus for fluting av pipe og blånering.

Håper kulda gir seg litt før sesongen setter i gang!

Vi går en herlig tid i møte :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Både bjønn og ulven er fjernet fra Torpaløypa i år hører jeg rykter om.

Hold 1 er ringskive 100m.

Hold 2 er rev og kaie(?) 60m.

Hold 3 er Grevling og tiur 52m.

Hold 4 er ravn og jerv 80m.

Hold 5 er Rådyr 110m.

Hold 6 er reinsdyr 133m.

Hold 7 er villsvin 100m. (elektronikk)

Mangler info om hva som er sitt og stå-hold foreløpig.

Link to comment
Share on other sites

ja da er torpa stevnet gjort,veldig fint stevne oppe på myrene med topp standplasser. var ei passe vanskelig løype virke det som.forholdene i går var veldig dårlig i forhold til hva vi hadde i dag så dette har sikert mye og si på resultatene for mange vil jeg tro. selv gikk det veldig godt i dag 2 plass med 150p og mista 3p på skille på rådyret og 2p på villsvinet.

er greit med en 2 plass når en blir slått med noen skillepoeng av worre. takk for en veldig bra stevne torpinga får det til dem

Link to comment
Share on other sites

Takk til arrangørene for et perfekt gjennomført stevne. All honør til værgudene også, vi hadde nok flaksen mer på hvår side enn de i går! Fin løype å gå, med fint vær og trivelige mannskaper og ryddig dømming! Hva mer kan en ønske seg? Ble noe mer stang inn i dag enn sist så det ble 150p i dag. Ble slått av 2 stykker som var mer stødig på labben på poengskivene, så det var vel fortjent.

Link to comment
Share on other sites

lunner stevnet er det langt fra gran? er det noe skilting har ikke vært på brovold før.kommer over lygna

du må bare forsette den veien(rv4) forbi gran. Så kjører du på skiltingen mot gardemoen. Når du kommer til bommen på den veien, er det skilta inn til parkeringen. Så er lett å finne

Link to comment
Share on other sites

takker folket på lunner for ei fin løype med varierene vansklighetsgrad. stort sett fornøyd men på rådyret satt det ikke godt nok synes jeg,fikk ikke til gode avtrekk,men 3-3 og 12p så var det da ikke mista noe treff.siste holdet var jeg noe usikker på da klikktabelen min byne på 30m, tok 2 klikk mer og det satt greit gusdsjelov. som sagt veldig fornøyd og ros til lunner gjengen.

mvh hans petter løberg 8)

Link to comment
Share on other sites

Løypa var artig den, utenom ett drittskudd på rådyret var undertegnede fornøyd med egen skyting. Merket at jeg irriterte meg grundig over å skyte 2 skjeve serier å miste 4 poeng på 2 enkle blinker med litt feil stilling. Med skikkelig utstyr ser en slikt på første skuddet.

 

Men det var jo greit å bare være 1 poeng bak Pettern på skillefigurene med jaktrifla. Som ihuga hjortejeger er det greit å se at spesielt hjort med horn på hodet ligger veldig dårlig an uansett om de er i skogen eller på papp :-)

 

Løypa var artig den og ga nok mange litt hodebry med noen veldig korte avstander, kombinert med ett par ganske lange. Eneste minuset i boka kan kanskje være at med veldig korte avsnader og masse skyting nesten utelukkende i midten gir skiver som innertreffsonene fort blir borte og en må være mer nøye enn vanlig med å bytte skiver.

Link to comment
Share on other sites

Buster, jeg er 100% enig i at Brovoll er en mye bedre arena enn Sagvollen!! :lol: Ellers synes jeg det er moro og høre at folk synes løypa var ålreit, du kan tro vi banna på fredagen da vi rota rundt oppi der med skuter og 1m løsnø uten noen bæreevne........ :evil: Når det gjelder ultrakorte hold så er ikke de så lette som en skulle tro, og det er helt sant at det er viktig å bytte skiver tilstrekkelig ofte, noe jeg tror ble gjort. Sauer 150, det var flere enn du som slet med rådyret, jeg tror faktisk det var denne figuren folk slet mest med.

 

Deilig å være ferdig med dugnad så tidlig på sesongen, nå skal jeg bare nyte resten av vinteren med alle de andre stevnene!! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

om en ser på utvikklinga av løypene siste 2-3 sesongene så synes jeg løypene har blitt en del mer vanskeligere,dette må dem nødvendig vis bli om dem skal skille . vanlig nå er jo og få rådyr på 110-120m.om en går 3 år tilbake så fikk vi det på 80-90m.ikke vet jeg om skyttera har blitt bedre men umulig er det jo ikke tydlig vis.noe som imponere meg veldig er di beste skyttera i jakt a dem ligger jo på 46-50 på nesten uansett stevne. løypene på oppland siden virke og som er strengere en løypene i hed-akershus. det viktigste med utviklig i jaktfelten er at løypene er varierte og alderi er like fra år til år. da er det tid for fornying om det skjer.. :sarcasm:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

det er mye mer utfordrene og variert med 10 hold som i boj og hadelandscupen, her har du flere muligheter når du bruker flere figurer. det krever ikke mer folk heller om det skytes noen dobble hold. og ikke minst så er dette mer jegervennlig da mange ikke har mulighet til 5 skudd uten og lade etter. og vansklighetsgraden på løypa kan fordeles mer ut over hele runden. ikke minst så er det 2-3 skillefigurer og da er det nesten ikke mulig at 2 skyter likt.

tar ikke så veldig mye mer tid på standplass når nesten ingen trenger 2min,da er det bare og avbryte serien og gi ny ildkommando om det er dobbelt hold. lykke til på lygna 375 sikker på du blir fornøyd etter dette. :moresarcasm:

Link to comment
Share on other sites

Hold 1: Ringskive 100 mtr ligg. 8-9-10-* innertreff

Hold 2: Elgkalv 120 mtr stå 4og5 innetreff

Hold 3: Jerpe 80 mtr ca sitt

Hold 4: Hjort 90 mtr stå 3-4-5 innertreff

Hold 5: Rådyr 70-80 mtr stå 4og5 innertreff

Hold 6: Gaupa 80mtr ca 2`er innertreff

Hold 7: Rev 66 mtr sitt 4og5 innertreff

Hold 8: Grevling 55 mtr stå 2`er innertreff

Hold 9: Tiur 166 mtr sitt 1og2 innertreff

Hold 10: Ulv 140 mtr sitt 1-5 innertreff

 

Her har dem skjønt at vital del på figurene er treff, og ikke hele dyret! Tommel opp:)

 

Klarte selv å skyte 142 med 2 poeng tap på rådyret stående, men klarte det helt utrolige å skyte tre skudd utenfor innertreffene på sittende, 3/1 på jerpe og 3/2 på tiur! Ødela en ellers bra dag. Men skaut til venstre på sittende i dag, av en merkelig grunn!

Link to comment
Share on other sites

Da var Lygnastevnet unnagjort for min del, med litt delte tanker om resultatet..... :roll: Veldig fornøyd med stående skytinga mi, tapte bare 4 innertreff stående, og det er beste noensinne, men så er det dette med å få all skyting til å klaffe da....... Klarte bare 3/1 på jerpa og det er for dårlig, fikk 3/2 på ulven, men den bommen plaserer jeg på bunnfrossenavtrekkerfingerkontoen.... Fikk til slutt 136 om jeg ikke regnet sammen feil, jeg måtte reise før resultatet var på veggen. Det som er sikkert er at pga den ulven ender jeg i alle fall sist av alle med 136 i jakt B :mrgreen:

 

Ellers må jeg si meg helt uenig med deg Kjell Ivar, jeg ser faktisk ingen grunn til å drasse både hjort, rådyr og elgplakater ut for så å ha yttertreff bare i poengsirkelen. Ingen vinner stevnet med bare yttertreff, så jeg ser ingen problem i at spesielt skyttere i jakt klassen kan få en del flere treff enn de gjør nå yttertreffen er skrumpet inn til et minimum. For de som skal vinne i de respektive klassene er det innertreff som gjelder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...