Jump to content

Glock 17 gen.4 vs beretta 92F.


BullTerrier

Recommended Posts

For at noen skal kunne svare på spørsmålet må du si litt om hva du har tenkt til å bruke pistolen til.

Felt?

 

Det beste tipset er uansett å få prøvd begge, Beretta er meget stor i grepet, så om du har over gjennomsnittlig små hender ville jeg styrt unna Beretta.

Jeg skyter Glock, både 19, 20 og 27, og trives meget godt med Glock. - Men må muligens beregne en del ekstra smell for å bli fortrolig med avtrekk og vekt.

 

Det er få som mener Glock er det ideelle feltvåpen, f.eks. og det kan godt hende de har rett i det.

 

Uansett, prøv å fortell litt om hva det skal brukes til!

Link to comment
Share on other sites

På dette tynne grunnlag blir vel det korte og enkle svaret Glock.

Men det finnes jo kanskje bedre alternativer også alt etter bruk.

Har selv hatt en Beretta 92 og kan ikke anbefale den. Grei pistol som sa pang hver gang, men om en har høyere ambisjoner enn å se tøff ut forran speilet så finnes der bedre alternativer.

Link to comment
Share on other sites

CZ 75 SP01 Shadow tror jeg at jeg ville gått for, dersom jeg fikk lov av tante å handle flere jern. Dette basert på både andres og egne erfaringer med denne. Kanskje ikke verdens "tøffeste" rent utseendemessig, men det er et topp våpen. Enkelte selger "custom" versjoner med forbedret avtrekk. Den som har råd, kan og bør jo selvfølgelig gå for en Sphinx 3000 :wink:

Jeg har blitt en smule bedre når det gjelder å velge våpen med årene, men jeg handler fremdeles litt ut ifra utseende fremfor å tenke fornuftig og praktisk...

Hva med en eller annen 1911 i 9mm, er det brukendes i f.eks. felt?

Berettaen er forvokst og overpriset, avtrekket er elendig, siktene er ikke noe å skryte av, sikringen er på feil sted, listen er lang.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer helt an på smak og behag.

Jeg personlig liker veldig godt HK USP pistolene, gjerne en SD eller Tactical. Selv har jeg en USP Custom Sport i .40S&W.

Glock'ene er muligens hakket mer konkurranse dyktige. De funker hver gang, tåler det meste, ok presisjon, ok avtrekk om en blir vant til det og er jo også en "tøff" pistol. Det finnes masse ekstra utstyr til de, og rimelige er de ogsa.

Det eneste jeg ikke liker med Glock er greps vinkelen og selve utformingen av grepet, men dette varierer selvsagt fra person til person m.t.p. hvilke hender en har og hva en er vant med.

Det beste er å prøve noen forskjellige pistoler før en kjøper. Dersom dette er vanskelig går det jo an å kjøpe airsoft kopier for å i det minste teste grepet osv.

1911 type pistolene er vel fremdeles de jeg liker best av alle.

Link to comment
Share on other sites

Har en Taurus PT-99 (kopi av Beretta 92F) selv som var min første sivile pistol. Selges forøvrig billig.

Den går utrolig bra til å være såpass billig, og "mange" på amerikanske forum mener Taurus lager bedre pistoler enn originalen.

Utrolig lang vandring på avtrekket fra start, men knallhardt og rent avtrekk før skuddet går.

Tosiding sikringsfløy som standard (og ordinær plassering kontra Berettas plassering oppe på sleiden) og dublerer som decocker.

Siktemidlene er nok ikke noe å skrive hjem om, men det kan man nok bedres med aftermarket-deler.

 

Har nå fått til Glocken min med litt småmodding, og skyter meget bra. Som andre, ikke overbegeistret med grepsvinkelen, men dette har blitt en vanesak etterhvert. Bunnsolid og superenkel pistol som i sin enkle oppbygning og hardførhet like godt kunne vært en kald krig kreasjon fra Sovjet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...