Jump to content

Hvilke vgs. tilbyr børsemaker som TIP 2?


Schneider

Recommended Posts

Hei igjen :P

 

Besøkte VGS i dag på Medier og Kommunikasjon og synes dette blir for slapt.. :roll:

 

Jeg har tenkt på enten byggfag eller TIP med Børsemaker andre året. Hvilke vg-skuler i/rundt Rogaland tilbyr dette :?:

Stipend på å bo mer enn 4 mil borte fra hjemmet for å gå på VGS er rundt 45k, så hybel ville vært mer enn aktuelt for evt. vgs i utkanten av Rogaland/I andre fylker.

 

 

Så er det noen noen som vet om en skule som tilbyr TIP med børsemaker som andreår? Som interessert ungdom håper jeg virkelig å få sjansen.

 

Ole :)

Link to comment
Share on other sites

Det er kun Gauldal VGS som tilbyr som VG2 Børsemaker, det er på Støren, og hvis du har planer om å søke anbefaler jeg å jobbe hardt ettersom snittet for og komme blir høyere og høyere for tiden (var 4 i fjor for å komme seg akkurat inn på førsteinntaket, i år var det 4.8 tror jeg)

En annen ting du bør gjøre er å begynne å leite etter hybel/leilighet allerede.

 

Det er en virkelig ålreit linje med kunnskapsrike lærere som har oppdatert informasjon om yrket (De som er lærere der har børsemakerverksted ved siden av lærerjobben)

 

Hvis du lurer på hvordan jeg vet dette, så er et fordi jeg går der selv som elev nå. Og etter det jeg vet, så er flere av medlemmene her som har gått Børsemaker på den samme skolen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...