Jump to content

Blaser og sikkerhet.

Cruiser
 Share

Recommended Posts

Hei

Jeg har i lang tid tenkt på å kjøpe en Blaser R93 Prof. Syntes rifla har meget god balanse, er både lett, kort og presis. Har derfor forhørt meg hos 3 forhandlere om pris, leveringstid osv. Jeg har møtt opp personlig i butikkene og snakket med selger, da oppstår problemet. Etter å ha snakket med selgerene en stund, har jeg spurt om sikkerhet i forhold til rettrekkermekanismen. Har hørt om ulykker og har vært litt betenkt i forhold til dette. Selgerene har da sagt at de personlig ikke ville kjøpt Blaser. Dette har de begrunnet med at det for de ikke er verd risken de mener det er med rettrekkermekanisme. Tre ganger har jeg opplevd den holdningen i tre forskjellige butikker. Jeg har også forhørt meg om pris på kapping og gjenging av løp hos en av de mest kjente børsemakerene på østlandet. Han fortalte at de ikke utførte arbeid på Blaser pga frykt for at noen skulle få sluttstykket i ansiktet etter at de hadde montert demper, og dermed bli beskylt for å ha forårsaket ulykken.

Har også hørt fra bransjefolk at den norske jegeren som fikk sluttstykket i ansiktet ikke hadde brukt pistolkrutt å lade med...???

Jeg understreker at jeg ønsker å kjøpe Blaser selv, blir bare veldig betenkt av å få slike tilbakemeldinger på produktet...