Jump to content

Røyskatt


stig444

Recommended Posts

Jeg tok en røyskatt i felle for et par år siden.

Den var så stor og fin at jeg bestemte meg for å få den utstoppet.

Preparanten døde desverre før jeg fikk henta den tilbake.

Et advokat-firma fikk ansvaret for boet da preparanten ikke hadde noen slektninger i livet.

Dyrene han hadde (bla min røyskatt) har nå blidt beslag-lagt av natur-mydighetene, som advokaten kaller dem. Dette pga av noen av rovfuglene preparanten hadde selv, vistnokk ikke hadde de riktige papirene.

Nå vil de ikke frigi noen av dyrene.

Har de lov til å ta røyskatten min, fordi de ikke finner dokumentasjon på noen av de andre dyrene preparanten hadde?

Link to comment
Share on other sites

Har du kvittering eller annen dokumentasjon som kan bekrefte at røyskatten er din? Og har advokaten lagt fram dokumentasjon som bekrefter at "natur-myndighetene" har tatt beslag i den? I så fall synes jeg du burde kontakte disse myndighetene direkte.

 

Dersom du er medlem av NJJF, har vel de tilgang til juridisk ekspertise?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har desverre ingen kvitering som bekrefter at det er min røyskatt. Jeg tror egentlig at advokaten ikke har gjort veldig mye for å få frigjort dyrene. Jeg har prøvd å ringe han et par ganger for å få vite hvilken myndighet som har dyrene, men har ikke fått tak i ham. Jeg har fått mail-adressen hans nå, så jeg skal prøve å få sendt han en mail. Det har vel gått to år snart nå, siden preparanten døde, og oppstyret startet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...