Jump to content

Pistol som "aldri" blir ferdig reparert. Hva gjør jeg?


Glenn_G

Recommended Posts

Hei folkens.

Leverte min Beretta 92 pistol til reparasjon på våpenhuset i stavanger for ca 4 mnd siden, fikk da beskjed om at det ville ta ca 1-1,5 uke å få fikset den! (Fikk ikke skudd til å gå av) Ringte etter en uke eller to og den var ikke ferdig. Ringte igjen en uke etterpå og den var fremdeles ikke ferdig. Har blitt lovt alt fra "senere i uka" til "i morgen" mange ganger, både på telefon og når jeg har reist inn selv. Tror det er 3 ganger jeg har reist inn etter slike "den er ferdig i løpet av uka" og lignende uttalelser på telefon. :evil:

Har ringt ca en gang i uka hele perioden..

 

Pistolen skal være levert en børsemaker på moi som av en eller annen grunn har brukt så lang tid på dette. I tillegg skal den nå ha vært ferdig fikset de siste to ukene ca men det skjer visst ingen utveksling av pakker mellom de to firmaene og nå sier betjeningen i stavanger at de skal hente ting der i morgen. Sist uke når jeg var der inne så var det børsemakeren som skulle komme med pakker/våpen "i morgen". Er ganske stressa her og jeg fikk heller aldri noen papirer på at jeg har levert inn pistolen :roll: Våpenhuset er jo en gammel bedrift så jeg regnet ikke med at de skulle opptre så useriøst. Angrer selvsagt på at jeg ikke fikk noe skriftlig men har vært med å levere inn rifle til kapping og gjenging på Alms og der gav de heller ikke noe skriftlig til ham som leverte våpenet. (Men de gjorde jobben på avtalt tid da og våpenet ble levert tilbake!)

 

Spørsmålet er hva gjør jeg om den ikke kommer i morgen heller? Begynner jo å få bange anelser for å si det mildt..

Link to comment
Share on other sites

Been there, done that.. Hadde en nesten identisk opplevelse med en Bushmaster og en butikk på østlandet. Hver fordømte gang eg tok kontakt med jevne mellomrom ble eg informert om at det var våpensmedens skyld. Han hadde for mye å gjøre på, han var litt smålat, han var overatbeidet, katten hans hadde pest i det venstre kneet, etc.. Men etter over tre måneder fikk eg endelig rifle i posten. Og litt skjult i våpenkofforten hadde noen glemt å fjerne alt papir.. Et lite ark der våpensmeden hadde skrevet ned alt som var gjort, tid som var brukt og når rifla kom inn på verksted. Rifla hadde blitt levert på verksted berre ei uke før den ble returnert til meg.. Mao. var våpensmed helt uskyldig, rifle hadde tydeligvis bare stått der i butikken noen måneder og enkelte der hadde tydeligvis løyet meg rett opp i trynet hver gang eg sendte en mail/ringte.. At man har det travelt, har glemt noe, etc. er en ærlig sak, kan skje alle, har intet problem med det. Men når man lyver meg rett opp i trynet.. Kort sagt; det vil snø tungt og bli arrangert vinter-ol i Helvete før eg bruker den butikken igjen..

Link to comment
Share on other sites

Gå ned på butikken, hold frem hånda og si: Gi meg pistolen min.

Dere og børsemakeren deres er tydeligvis ikke kompetente til å reparere den og heller ikke til å holde det dere lover hva angår reparasjonen, så jeg tar våpnet med meg til en kompetent børsemaker. Penger får dere heller ikke. :twisted::roll:

Link to comment
Share on other sites

Det var det jeg skulle gjøre sist om pistolen ikke var der, problemet er bare at pistolen ikke er i lokalet - den er i moi. Og i tillegg så kjører jeg ikke bil selv så jeg hadde sjåfør. Ikke så lett å bare ta turen til moi da. Men om den ikke er der i morgen så får jeg vel bare be om adresse til børsemaker og ta en tlf. Så får jeg vel finne en måte å komme meg dit på.. Irriterende opplegg altså! Når/om jeg bare får igjen våpenet så skal jeg holde meg LAAAANGT unna den "butikken" der i all framtid!!

Link to comment
Share on other sites

Du er ikke alene om å vente på denne børsemakeren.

Jeg vet personlig om mange som har ventet måneder på å få en enkel jobb gjort, både på pistol og rifle.

 

 

Glenn_G:

Det går tog til Moi, da er du ikke så langt unna børsemakeren.

Ellers kan jeg tilby å kjøre deg fra Egersund togstasjon og til Moi tur/retur, for å hjelpe deg ut.

Send PM hvis du trenger info om vei eller vil ha sjåfør

Link to comment
Share on other sites

Lærlingen: For å si det sånn så kommer jeg aldri til å gjøre samme tabben en gang til! Skal våpen leveres til rep. igjen så skal jeg sørge for å få kvittering med våpennr og det hele!

 

Boomcar: Takk for det! Skal ringe våpenhuset i morgen å høre først, men tviler på det har skjedd noe mer. Er for å være helt ærlig ikke overbevist om at våpenet ligger i moi heller men håper jo det da.. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jøss. Ringte inn til våpenhuset og spurte etter den det gjaldt og fikk beskjed om å ringe i ettermiddag da han var på moi for øyeblikket.

Kan være et håp om å få igjen pistolen snart da kanskje.. Men jeg skal uansett få navnet til børsemakeren når jeg henter pistolen for jeg vil gjerne ringe og prøve å finne ut hva som egentlig har skjedd her. Men det viktigste er selvsagt å få våpenet igjen! Krysser fingre og tær...

 

Har jo iallefall lært en lekse som andre kan ha nytte av også, det kan virke som om det er standard prosedyre å levere inn våpen til reparasjon uten å få bevis på hvor pistolen er. Dette må vi ikke godta! Her må man forlange å få en bekreftelse på at våpenet er innlevert, hva som skal gjøres med det og helst på hvilken tid. Denne bør som Lærlingen foreslo ligge i våpenskapet istedet for våpenet mens man venter!

Link to comment
Share on other sites

Fikk beskjed om at han ikke kom tilbake til butikken etter moi i dag men jeg fikk ordnet det slik at vi møttes på ålgård.

Så nå har jeg fått igjen pistolen men det økonomiske er ikke bestemt enda. Ser at Alms vil ha 799kr inkl mva for jobben og det er nok vel fortjent. Men nå er reparasjonen ordnet via våpenhuset og det er de som står ansvarlig her. Jeg mener det bør trekkes fra for de 4 gangene jeg har vært inne for å hente den pga den har blitt lovt ferdig. Får ikke videre betalingsvilje av å vente 4 mnd istedet for 1-1,5 uke heller...

 

Herlig å ha den i hende igjen :D Men hva synes dere bør jeg gjøre i forhold til betaling?

Link to comment
Share on other sites

Bra at du har fått den tilbake! Men, ikke bare burde våpenhandleren gitt deg dokumentasjon på at du har levert fra deg våpenet, men du burde også ha kvittert på at du har fått det tilbake.

Nå har jeg kun gjort dette i to forskjellig butikker/børsemakere, men rutinen har vært den samme alle gangene.

 

Når det gjelder betaling, så er det ikke sikkert den regningen du har sett er markedspris, hadde folk vist hvor mye byttejobber og avtaler som finnes på kryss og tvers så hadde de blitt overrasket.

Godt eksempel var en artikkel i et våpenblad, for et par år siden, hvor en rifle bygd av en børsemaker fikk veldig dårlig omtale, men en annen rifle av samme type kjøpt i en større våpenbutikk fikk hederlig omtale. Riflene var identiske og bygd av samme børsemaker…

 

Det du har opplevd som kunde er galt, og det bør du gi klar beskjed om, men i et lite land men få aktører er det lite vits i å brenne broer. Gi dem muligheten til å ordne opp på en skikkelig måte, så kanskje du for evig og alltid vil få VIP behandling der i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

300ULTRAMAG: Som sagt så kommer jeg aldri til å gjøre samme feilen igjen! Tror vel egentlig jeg skal satse på å fikse ting på egen hånd også, dersom det ikke innebærer noen sikkerhetsrisiko. I dette tilfelle var det visst nok å demontere sleiden og sette den sammen igjen, da gikk den fra å klikke hver gang til å virke hver gang. Var visst alt som skulle til.

 

Lærlingen: det med riflene høres jo helt vilt ut! :shock: Men jeg skal kontakte dem og prøve å finne en løsning vi begge kan leve med, kan ikke helt se at det skulle friste å handle mer der uansett men jeg vil jo bli helt ferdig med denne saken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...