Jump to content

Frontier Kuler


xeraj

Recommended Posts

Heisann folkens

Har søkt litt rundt på forumet her og prøvd og finne ut informasjon om presisjonen på Frontier kuler i 9mm og 40 S&W men ikke funnet så mye, mulig jeg er dårlig til og søke :P

 

Men spm er altså hvordan er presisjonen i disse i fks Glock og 1911 pistoler?

 

Kan de i det hele tatt brukes i Glock?

 

Bruker man lade data for Bly eller Mantla kuler?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har god erfaring med Frontier-kuler i .40S&W, holdt lett innafor svarten på 25m med min Bul M5.

Jeg har bare ladet mtp praktisk og major faktor (>170), men jeg mener å huske at det blir riktigst å se på ladedata for blykuler siden Frontier-kulene er kobberbelagte og ikke helmantla.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kjøpte ett par tusen 180Gr kuler i 40S&W.

Det som bekymrer meg litt, er at etter kontrollveiing varierer det med over 10Gr på kulene...

Altså letteste kule veide jeg til 171Gr og tyngste til 182Gr, kan da umulig bli bra presisjon av sånt?

 

Har egentlig ikke brydd meg stort da de blir brukt i praktisk med en glock35 og presisjon ikke var hovedtemaet, det var først da jeg tenkte å gå felt jeg begynte å kikke på kulene...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kun prøvd Frontier i 9mm, og må si jeg har dårlig erfaring med denne kula:

 

- Formen på kula er alt for "butt", dvs at lader man lange skudd, butter kula i bommene i pipa.

- Pga av formen må man lage patronene kortere enn vanlig, dette kan gi dårlig funksjonering.

- Opplevd presisjon er meget dårligere med disse kulene enn feks tilsvarende i Arcipilago eller Berrys.

 

Er iallefall min erfaring.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Jeg har kun prøvd Frontier i 9mm, og må si jeg har dårlig erfaring med denne kula:

 

- Formen på kula er alt for "butt", dvs at lader man lange skudd, butter kula i bommene i pipa.

- Pga av formen må man lage patronene kortere enn vanlig, dette kan gi dårlig funksjonering.

- Opplevd presisjon er meget dårligere med disse kulene enn feks tilsvarende i Arcipilago eller Berrys.

 

Er iallefall min erfaring.

Så en fyr idag på klubben der jeg er medlem som brukte dem i 9mm i en Tanfoglio pistol må si de faktisk gikk UTROLIG bra samla fint :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...