Jump to content

Praktisk revolver regel spørsmål


Recommended Posts

Lurer på følgende om pratkisk revovler:

 

19.2 Replacement barrels, provided the barrel length, weight and profile are the same as the OFM standard;

 

Vil det være lov å ta en revolver som i dag kommer med 6,5" løp og kappe det ned til 4" og så bruke det i revolver klassen. Normalt vil vel svaret være nei, men....

 

Siden våpenet (samme model betegnelse) tidligere har vært produsert i bl.a. 4" så er det jo fortsatt en "provided the barrel length". Eller i hvertfall vært det.

 

For de som lurer så tenker jeg på en S&W M24

http://www.smith-wesson.com/webapp/wcs/ ... sFirearm=Y

 

Og, ja jeg vet at "alle" bruker S&W 625, men dette er ikke et spørsmål om hvilken revolver, men om dette vil være lov!

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg forstår det, så kan du trimme ned løpet så lenge det beholder orginal profil og er i en lengde den har kommet fra fabrikk. Har samme tanker selv om å kappe en tomme av en 6" gp 100. Ruger har nemmelig hatt en egen serie med 5" gp100 for davidesons i USA.

Link to comment
Share on other sites

Ja...

Dette er vel et regel tolknings spørsmål.

Våpenet har en gang kommet i 4/5" løp ,men nå kommer det bare i 6"

 

Siden man kan erstatte løpet så burde det heller ikke være noe problem å kappe det til en lengde som har vært fabrikk standar en gang.

 

Eller hva?????

Link to comment
Share on other sites

vel, er det greit å kappe en m24?? kanskje iflg. IPSC reglene, men hva så? det er vel ikke akkuart for mange av dem her i landet. sorry, litt OT, men jeg synes det er slemt gjort mot en gammel fin revolver.

Evert, evert, evert... jeg er selvsagt hysterisk eniog med deg! Men jeg tror det er snakk om en "ny" m24, eller tar jeg feil? For om det er snakk om en gammel... :evil:

Link to comment
Share on other sites

For å berolige de "nervøse", jeg har ikke tenkt å bruke mange tusener på en flott gammel revolver også ødelegge den.

S&W har kommet ut med "Classic" serien sin, og nå er det en 24 ute, og det er en ny produsert jeg tenker på.

 

Men jeg må si jeg begynner å lure på om det ville vært bedre å kjøpe en 4" Redhawk i steden.... :roll:

Men da kommer kaliber spørmsålet igjen.. .44 Mag./45 Colt...

Liker alle disse tre så godt!!! Har lyst på alle, men .... penger og tid........

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...