Jump to content

Gjenging av pistol løp for demper?


SpecOps

Recommended Posts

Jeg har tidligere fått forlenget og gjenget opp løpet på en Beretta 87 Target .22LR, med glimrende resultat. Dette er et fast løp.

 

Nå har jeg kjøpt en HK USP Custom Sport i kaliber 40 S&W som jeg gjerne vil ha muligheten til å bruke en B&T demper på.

HK USP Tactical er dessverre ikke tilgjengelig i kaliber 40 i Norge, så jeg tenkte å kjøpe et gjenget løp fra Midway.

Nå er disse løpene dyre, 3400kr ca, og en må visst uansett sende pistolen innom en børsemaker, ettersom sliden må tilpasses det gjengede løpet, pga en o-ring. Totalt vil dette komme på over 4000kr, og i tilleg får jeg ikke beholde det gamle (neste nye) løpet.

 

Jeg har tenkt på to andre løsninger, som vil bli mye billigere:

 

1:

Sveise på en forlengelse på 15-16mm på tuppen av løpet som gjenges opp for demperen.

Kostnad, 1000-1500kr?

 

2:

Gjenge opp løpet innvendig og lage en adapter som skrues inn i løpet, med gjenger for demperen i andre enden.

Denne bør ha samme diameter som løpet for at en skal kunne demontere pistolen, uten å fjerne adapteren.

Adapteren kan gjerne festes "semi-permanent" med loctite.

Jeg vet ikke om løpet har nok gods for denne løsningen, eller om godset er for hardt til å gjenges opp.

Kostnad, 1500-2000kr?

 

Jeg har en PDF meg gjengespec'en liggende.

 

Er det noen her inne som kan fortelle meg om disse 2 løsningene er mulige å få til, hvilken en bør gå for, og gjerne tips om hvem som kan utføre jobben? Send gjerne PM.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at det nærmest umulig å gjenge opp fra innsiden pga for lite gods.

 

Til den første muligheten er det vanskelig fordi du må få en hylse uten riflinger som du må gjenge og sveise på løpet. Sveisen må være helt perfekt sånn at du kan ta løpet ut av HK'en.

 

Bare min mening........ Lykke til

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...