Jump to content

Deformert hylsehals cal.223


JoachimN

Recommended Posts

Første tur på banen med ny Tikka t3 lite med demper ( S&LHardcore). Hadde med en pakke Remington UMC 55 gr og Fiocchi 55 gr. fmj. Fikk vite at nye løp kan gi dårlig presisjon, men at det går seg til etter vert? Pusset mellom seriene med lapp og litt olje. Vel, jeg sleit med å holde meg innefor 9 til tross for at jeg skøyt fra en stabil benk med støtte. Når jeg kom hjem så kikket jeg på hylsene og så at halsen var deformert/urund på alle hylsene ca 40 skudd. Nedtur, når jeg sammtidig leser at folk har problemer

tikka i 223 med hettepungtering osv, så blir jeg skeptisk til kvaliteten.

Kan det være noe ujevnhet i kammeret?

 

30102010045737bb1228793b4a25a9.jpg?613010201004337dc7a1c431734531bc.jpg?51

Link to comment
Share on other sites

Takk, da er det altså ikke noe galt med børsa.

Har du samme modellen? I så fall hvordan oppfører den seg når løpet er varmt f.eks etter 4 skudd. Får forskøvet treffpunkt opp og til høyre på ca 4 cm gjerne på 3,4 skuddet.

 

301020100533077fba64f44a46a783.jpg?73

 

 

Litt off topic. Det var mange damer på skytebanen i dag :D Og de skyter utrolig bra.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke all verden å bety om du mister litt fart, går mer enn fort nok.

 

Pipa stabiliserer 69gr, er ikke garantert pressisjon likevel. Jeg har prøvd Lapua 69gr og TSX 70gr, kun med N135 krutt, uten å bli fornøyd. Ingen piper er like, din drømmer kankje om slike lange tunge? Skyt i vei så finner du svaret..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...