Jump to content

Børsemakere som lager Kipplauf med Jägerlås


Kiwi

Recommended Posts

Jeg har dessverre fått en ny betennelse i "må ha tarmen", og denne gangen en skikkelig Kipplauf med Jägerlås.

 

Jeg har tittet på Blaser, og Merkel, men hva får jeg egentlig om jeg kjøpet ei slik ei?

 

Jo, ei CNC frest rifle, kjapt sammensatt på fabrikk, med litt plastikk og annet skit, med to biter valnøtt som gråter terpentin etter den fryktelige voldtekten....

 

Nei, jeg søker med andre ord en (liten) børsemaker i området rundt Alpene. Om den lages i Frankrike, Tyskland eller Østerrike spiller mindre rolle. Jeg søker kvalitet for pengene mine.

 

Et bruktkjøp er også av interesse.

 

Noen av forumets lesere som har tips i den retning?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tittet på Blaser, og Merkel, men hva får jeg egentlig om jeg kjøpet ei slik ei?

 

Jo, ei CNC frest rifle, kjapt sammensatt på fabrikk, med litt plastikk og annet skit, med to biter valnøtt som gråter terpentin etter den fryktelige voldtekten....

 

Nå forventer jeg at jeg får en uskutt K95 tilbake fra Trysil over helgen!! Du kan tydeligvis umulig ha reelt lyst på en slik etter disse ordene!! :wink: Makan til fornærmende ord om børsa mi har jeg skjelden hørt!! :evil:

Link to comment
Share on other sites

Nei sitter du her på Kammeret ikveld når det er Fredda'n da Kammerherren?? :lol:

 

Vel, jeg har tenkt lenge og vel, men har ikke klart å fordøye at det er stempelgravyre på den... :cry:

 

Spesielt med tanke på at den fort kan miste selvbildet når den skal stå siden av den franske lille saken med håndskåren gravyre i våpenskapet :wink:

 

Nei, det er faktisk en felles venn som er skyld i hele greia... Han blottla dobbeltmoralen min og lurte på hva i huleste jeg tenkte med, og da måtte jeg bare ta meg sammen og være tro mot mine idealer! Det er aldri for sent å innrømme feil og snu! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Siden du truer med hardtest må jeg nok sette foten ned her nå. Jeg forventer derfor å få børsa tilbake med 12 uskutte patroner. Om ikke kan det føre til restriksjoner ved en senere anledning. Når jeg tenker mer på det har du faktisk ved din nedrakking av tysk ingeniørkunst klart å sørge for at du ALDRI noensinne igjen får låne noe som helst av meg. Vennligst returner en stk Pelicase våpenkuffert når du returnerer fra jakta. Jeg forventer at du holder avtalen om at den skulle returneres på søndag? :lol: Eller hadde du glemt den kanskje? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Så da så da.. Om ikke Fredda'n ble Fredda'n så må du ikke ta det ut på meg? :lol:

 

Jeg kjører jo daglig tysk moderne ingeniørkunst fra München, men på våpenfronten ønsker jeg noe av den gode gamle typen..

 

Kom forresten over en ganske fin kipplauf i Østerriket nå, i 7x57R, håndalget, og det til prisen for en Blaser. Nå snakker vi! :D

Det er ikke Jägerlås på den, men det må jeg kanskje leve uten.

 

Nå, back to topic:

 

Noen som vet om mindre børsmakere i alpene som lager bra (og oppnåelige!) Kipplaufer?

Link to comment
Share on other sites

Kvelden er enda ung! 8) Oddsen for at det blir en "frædda" på meg er vel større en oddsen din, der du sitter med 4-5 karer på koia!! :lol: Noen må være hjemme å ta seg av damene sine også vet du!

 

Du må lære deg å skjære igjennom kiwi, finner du ei børse du vil ha, ja så kjøp den! Ikke surr frem og tilbake, de eneste som tjener på det er politiet pga alle gebyrene.....

 

Nei, nok shit chat her.... Dere får ha lykke til i helga!

 

Og ikke glem at børsa mi skal ligge i kufferten!!! :evil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...